برنامه های دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی در ماه مبارک رمضان اعلام شد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی شاخص ترین برنامه های این دبیرخانه در ایام ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام رمضان زاهدی امروز (1 تیر) به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: فعال سازی بیش از پیش تمامی کانونها و کتابخانه ها در امر بزرگداشت و توجه ویژه به ماه مبارک رمضان و برپایی سفره های کریمانه "افطار" در سطح کانونهای منتخب از جمله این برنامه هاست.

 

وی برگزاری جلسات تفسیر قرآن با محوریت ائمه جمعه و اساتید برجسته حوزه، مشارکت در طرح قرانی 1449 با محوریت حفظ سوره یس، توجه ویژه به نهج البلاغه در برنامه های تبلیغی و فرهنگی و برگزاری مراسم تجلیل و تکریم خادمان و قاریان مرتبط با کانونها را از دیگر این برنامه ها ذکر کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی همچنین از برپایی محافل انس با قرآن در کانونهای منتخب در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: مشارکت در برگزاری مجالس وعظ و خطابه در مساجد دارای کانون، چاپ ادعیه، اذکار و اعمال ماه مبارک رمضان و توزیع در بین اعضای کانونهای مساجد و برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی مذهبی به ویژه کتابخوانی در ماه مبارک رمضان از دیگر این برنامه ها است.

 

وی به بزرگداشت مناسبت های ماه مبارک رمضان به ویژه وفات حضرت خدیجه (سلام الله علیها)، ولادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) و برگزاری مجالس جشن سبط النبی، برگزاری مراسم لیالی مبارک قدر و شهادت امام علی(علیه السلام)، شرکت در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و اظهار داشت: قرائت سراسری زیارت امین الله در ظهر روز شهادت امیرالمومنین(علیه السلام) به همراه برگزاری جلسات شرح مفاهیم این زیارت در آن ایام از دیگر این برنامه هاست.

 

به گفته حجت الاسلام زاهدی برگزاری جلسات ختم قرآن کریم در سطح کانونهای مساجد و مراکز مجری طرح تلاوت نور، حضور فعال در نمایشگاههای قرآن و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی برای گروههای سنی کودک، نوجوان و جوان، استفاده حداکثری از تقارن اوقات فراغت تابستان با ماه مبارک رمضان در راستای آشنایی بیش از پیش مخاطبان با معارف دینی به ویژه موضوعات مرتبط با قرآن، عترت، اصول اعتقادات و احکام از دیگر برنامه هاست.

 

وی بازدید از کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان در قالب گروههای نظارتی به همراه شرکت در برنامه های ماه مبارک رمضان با اولویت کانونهای روستایی را از دیگر این برنامه ها برشمرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 467217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha