مهمترین کمبود مساجد، عدم وجود شناسنامه و اطلاعات در هر مسجد است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد شناسنامه مساجد گفت: یکی از بزرگترین عیب های مساجد در سطح کشور، نداشتن شناسنامه مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست منطقه ای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد امروز (3 خرداد) در منطقه مریم آباد استان یزد برگزار شد.

محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در این نشست با اشاره به برگزاری نشست منطقه ای کانون های مساجد گفت: با توجه به پراکندگی مساجد در استان و همچنین فعالیت های کانون ها در این مساجد، نشست های این کانون ها را به صورت منطقه ای در استان یزد برگزار میکنیم.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی ما در برگزاری این نشست ها، آشنایی کانون های مناطق مختلف شهر یزد با یکدیگر است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد خاطرنشان کرد: خواسته های ما از کانون های مساجد در راستای کار فرهنگی است که این فعالیت ها نیازمند کار تشکیلاتی است و در صورت ساماندهی کانون ها و انجام کار تشکیلاتی به طور قطع اثرگذاری بیشتری در سطح جوامع داریم و روند کار را تسریع می بخشد.

رستگاری ادامه داد: در صورتی که در کانون های مساجد به صورت کار تشکیلاتی عمل شود از این طریق می توان جوانان را جذب کرد و به هر جوانی مسئولیتی را ارائه کرد.

وی گفت: ما اگر طبق فرموده امام(ره) هر کدام از مساجد را به عنوان یک سنگر بنامیم و این سنگرها نیز با یکدیگر رابطه خوبی داشته باشند به خوبی می توانیم در مقابل هجمه های دشمنان بیایستیم و ضربه های محکمی به آنها وارد کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد بیان کرد: تشکیل اتاق های فکر و شورای فرهنگی از جمله خواسته های دیگر ما است زیرا در این صورت می توان بسیاری از مشکلات و اختلافات را حل کرده و تشکل ها و بخش های مختلف در مساجد را به صورت یکپارچه معرفی کرد.

رستگاری بیان کرد: همکاری با امام جماعت و حمایت هیات امنای مساجد نیز یکی از اصول مهم در کانون های مساجد است زیرا از این طریق حمایت آنها را به همراه خواهد داشت و فعالیت ها در مساجد نیز با کیفیت می شود.

وی گفت: گسترده ترین شبکه کاری در مساجد است زیرا بیش از 70 هزار مسجد در سطح کشور است که اگر هر منطقه و مسجدی کار فرهنگی انجام دهد ما با حجم عظیمی از فعالیت ها روبرو می شویم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد بیان کرد: یکی از عیب های بزرگ مساجد، نداشتن شناسنامه است که ما اطریق کانون های مساجد در حال پیگیری آن هستیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری اوقاف و سازمان تبلیغات این فعالیت گسترده را در استان و کشور انجام دهیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 467777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha