فعالیت جمعی، بهترین راه افزایش بازدهی کانون های مساجد است

خبرگزاری شبستان: کارشناس مذهبی در نشست مسئولین کانون های مساجد استان یزد با اشاره به اهمیت فعالیت جمعی در بخش های مختلف در جامعه گفت: بهترین راه برای افزایش بازدهی در کانون های مساجد، فعالیت جمعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام محسن  وافی،‌کارشناس مذهبی امروز (4تیر) در دوره آموزشی سنگرهای آسمانی  ویژه مسئولین کانون های مساجد استان یزد که در مسجد بین الحرمین یزد برگزار شد، گفت: عمل به فرامین الهی یکی از اصول اساسی برای موفقیت در زندگی و تعالی است.

وی افزود: در هر دوره ای برخی از افراد صحنه را خالی می کنند اما ما باید با ایمان حقیقی و دغدغه اساسی به وظیفه خود عمل کنیم.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: کار تشکیلاتی یکی از اصول مهم برای فعالیت در جامعه است و در این راستا نیز کار تشکیلاتی در کانون های مساجد می تواند از اختلاف و دوگانگی و موازی کاری ها جلوگیری کند و در این راستا ما باید همکاری با بخش های مختلف فعال در مساجد و کانون های اطراف کار متمرکز انجام داده و از موازی کاری جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام وافی تصریح کرد: زمانی امام (ره) به روح الله تبدیل می شود که یک گروه تشکیلاتی از ایشان حمایت می کنند و امروز نیز زمانی می توان کار را پیش برد که کار تشکیلاتی انجام دهیم.

وی افزود: ما باید در کانون ها به فعالیتی بپردازیم که ضرورت جامعه باشد و در صورتی که به ضرورت های جامعه توجه شود، حتما فراگیر خواهد شد و اثرگذاری به مراتب بیشتر دارد.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه بهترین راه برای افزایش بازدهی در کانون های مساجد، فعالیت جمعی است، ادامه داد: مقداری از بازدهی ها به دلیل خودخواهی برخی از افراد کاهش پیدا می کند اما زمانی می توان بازدهی ها را افزایش دهیم که به صورت جمعی کار کنیم.

حجت الاسلام وافی گفت: دغدغه من بودن در بین برخی از افراد، ارزشی برای زندگی نمی گذارد و اگر برای آن فکر ویژه داشته باشیم در درون خود نیز شاهدانقلابی خواهیم بود.

وی بیان کرد: بچه های ما، امروز نیازمند الگو هستند و در این راستا باید با فعالیت صحیح الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشیم.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: اصل کانون برای ما در خانواده ها است و وظیفه اصلی ما در این کانون های تربیت خانواده و خود است و دستور اولیه به پیامبر نیز در ابتدا مربوط به خانواده ایشان است.

حجت الاسلام وافی تصریح کرد: وظیفه اصلی زن امروز در خانواده تربیت فرزند است و اگر فعالیت های اصلی خود را فراموش کنیم ما هرگز موفق نخواهیم شد.

وی گفت: امروز دشمنان به راحتی در حال شکار جوانان ما هستند و خانواده ها را تسخیر می کنند اما در این راستا اگر تشکیلاتی شدیم به راحتی می توانیم در مقابل آنها ایستادگی کنیم.

کارشناس مذهبی با اشاره به مضرات شبکه های اجتماعی گفت: شبکه های اجتماعی زمین دشمن هستند و باعث تخریب جوانان می شود.

حجت الاسلام وافی گفت: دشمنان چنان به صورت قوی تشکیلاتی عمل می کنند که امام نیز بارها بدان تاکید کرده اند.

پایان پیام/

کد خبر 468145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha