مساجد و کانون‌های فعال در مساجد نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد در جامعه دارند

خبرگزاری شبستان: دبیرفرهنگی کمیته مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اشاره به میزان شیوع اعتیاد در جامعه گفت: مساجد و کانون‌های فعال در مساجد نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد در جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محبوبه وفائیان، دبیرفرهنگی کمیته مبارزه با مواد مخدر استان یزد در امروز(3 خرداد) در نشست شورای مشورتی خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با حضور بانوان ادارات مرتبط با مساجد استان یزد گفت: استان یزد بیش از 38 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر داده که بایستی با فرهنگ سازی از این بلای خانمان سوز جلوگیری کنیم.

وی افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وظیفه هماهنگ کننده در زمینه مقابله، پیشگیری، برنامه ریزی و درمان اعتیاد دارد که ما نیز می توانیم با ارائه محتواهای آموزشی و اعزام کارشناسان فرهنگی به مساجد و کانون ها در این راستا گام برداریم.

دبیرفرهنگی کمیته مبارزه با مواد مخدر استان یزد خاطرنشان کرد:  با کم شدن سن اعتیاد، خطرات متعددی خانواده ها را تهدید می کند که در این راستا کانون های مساجد و فعالین امر مساجد می توانند با آگاهی بخشی به جامعه، اثرگذاری مناسبی برای پیشگیری از آن داشته باشند.

وفائیان تصریح کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می تواند با ارائه اساتید و کارشناسان فرهنگی و فعالیت های آموزشی و پژوهشی در راستای آگاهی بخشی جامعه تلاش کند که این فعالیت ها نیازمند همکاری و تلاش دستگاه های مرتبط با مساجد است.

وی ادامه داد: در برخی از مکان ها، قبح اعتیاد شکسته شده است که اگر این فرصت را در مساجد ایجاد کرده و فرهنگ سازی داشته باشیم به خوبی می توانیم احساس لازم و انگیزه را برای حضور در کلاس ها در خانواده ها بوجود بیاوریم.

دبیرفرهنگی کمیته مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: اعتیاد به ما بسیار نزدیک است و در صورت غفلت با آن درگیر خواهیم شود اما می توان با کار فرهنگی در مساجد از آن جلوگیری کرد.

وفائیان بیان کرد: زمانی که اعتیاد در جامعه ای زنانه شود دلیل آن تغییر نظام ارزش و خانواده است که این نیازمند ایجاد اتاق فکر و برنامه ریزی است و بخش اعظم درمانی ما نیز بایستی به واکسینه کردن جامعه از این مشکلات درگیر شود.

وی گفت: ما باید مصون سازی را به صورت ریشه ای اجام دهیم که در این راستا شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می تواند با کمک کانون ها و مساجد در این راستا گام موثری بردارد.

 

پایان پیام/

کد خبر 467840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha