۲۰ هزار هکتار از اراضی گیلان با تنش کم آبی  مواجه است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان جزء استان های است که با بحران بی آبی مواجه است گفت: ۲۰ هزار هکتار از اراضی گیلان با تنش بی‌آبی مواجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، علیرضا شعبان نژاد، مدیرکل جهاد کشاورزی گیلان امروز( 8 تیر ) در نشست بحران آب گیلان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد اظهار کرد: گیلان نیز مانند استان‌های دیگر با آمدن فصول گرم سال با کم آبی مواجه است.

وی با بیان اینکه شغل اصلی مردم گیلان کشاورزی است گفت: در این راستا باید تصمیمات ویژه ای اتخاذ گردد تا مزارع برنج با رکود مواجه نشود.

شعبان نژاد اذعان کرد: 20 هزار هکتار از اراضی گیلان با تنش بی آبی و 6 هزار هکتار با بحران بی آبی روبه روست.

این مقام مسئول به تجهییز و یکپارچه سازی اراضی گیلان اشاره کرد و افزود: هر سال 10 هزار هکتار از اراضی گیلان یکپارچه سازی و تجهیز می‌شود که سال گذشته برای این طرح بیش از 4 میلیارد تومان اختصاص یافته بود که امسال این اعتبار به 32 میلیارد تومان افزایش یافته است.

کمانگر کارشناس هواشناسی گیلان در این نشست تصریح کرد: امسال تابستان گرمی پیش رو خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: کودکان و افراد سالخورده و بیماران خاص حتی المقدور در ساعات گرم روز از مراجعه به بیرون از خانه خودداری کنند.

کمانگر اذعان کرد: با گرم شدن هوا احتمال آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع بیش از دیگر فصول است گردشگران وعموم مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی گیلان تصریح کرد: همواره گیلان طراوت جنگل و جلگه‌های  خود را در برابر خشکسالی سال‌های اخیر حفظ کرده است.

پایان پیام /

 

 

کد خبر 469113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha