دبیرخانه دائمی نکوداشت بانو خدیجه(س) راه اندازی می شود

خبرگزاری شبستان:حجت الاسلام حشمتی گفت: جا دارد تا در طول سال نیزدبیرخانه دایمی برای دریافت طرح ها، مقالات، پایان نامه ها پیرامون شخصیت حضرت خدیجه(س) راه اندازی شود. 

به گزارش خبرنگار قرآن ومعارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدرضاحشمتی، معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین آیین نکوداشت مقام شامخ حضرت خدیجه(س) با عنوان بانوی فضیلت، حامی رسالت برگزار شد، گفت:یکی از مهمترین جلساتی که انسان احساس می کند برای شخصیت والا و بزرگواری همچون بانو خدیجه(س) دور هم جمع می شود آین نکوداشت بانوی فضلیت، حامی رسالت است که امسال برای دومین سال پیاپی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن شاهد برپایی آن هستیم.
پوی افزود: لذا این همایش از جنس دیگری است.زیرا با نام حضرت خدیجه(س) مزین شده و هرجا که با نام حضرت مزین شود آنجا متبرک است.

حجت الاسلام حشمتی با اشاره به جایگاه و مقام شامخ حضرت خدیجه(س) تصریح کرد: در چندین نقل از روایات مختلف پیرامون جایگاه و مقام شامخ حضرت خدیجه(س) آمده است که حضرت جبرائیل بدون واسطه سلام خدا را به ایشان رساند و حضرت خدیجه(س) هم سلام خود را از طریق حضرت جبرائیل به خدا رساند.
 

معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  تصریح کرد: کوه صفا در مکه شاهد وناظر گفت و گوی حضرت خدیجه(س) با پیامبر(ص) بوده استحادثه ای که وقتی امام علی(ع) برای حضرت خدیجه(س) خبر آورد که پیشانی رسول اکرم از برخورد سنگ خون آلود شده ایشان هراسان آمدند تا پیامبر را تیمار کنند.لذا همان جا ندا آمد از خدا که قصری برای حضرت در بهشت بنا شد. مقام حضرت به قدری مهم است که پیامبر(ص) به اندک بهانه ای نام ایشان را می آوردند.

برگزاری آیین نکوداشت مقام شامخ حضرت خدیجه(س) اقدامی نیکو است که باید بیش از پیش به آن اهتمام داشت و ما چند سالی است که این آین را همزمان با وفات حضرت در نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار می کنیم. برهمین اساس جا دارد تا در طول سال نییز دبیرخانه دایمی برای دریافت طرح ها، مقالات، پایان نامه ها پیرامون شخصیت حضرت خدیجه(س) راه اندازی شود وما قصد داریم تا این بنای با برکت را انجام دهیم و ساز و کارش را در معاونت قرآن وعترت آماده خواهیم ساخت.

گفتنی است، دومین همایش ملی «بانوی فضیلت، حامی رسالت» همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن با هدف شناخت بهتر شخصیت والای حضرت خدیجه(س)  و معرفی ایشان به عنوان الگوی بانوان جامعه اسلامی برگزار شد.

پایان پیام/

 

کد خبر 469523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha