فرق امیرالمومنین(ع) را حب دنیاپرستی شکافت

خبرگزاری شبستان: رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: فرق امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) را حب دنیاپرستی دنیاپرستان و شمشیر غفلت جاهلان شکافت.

 

حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، به مناسبت ایام شهادت امام المتقین، امام العرفین، مولی الموحدین، یعسوب الدین حضرت علی بن ابی طالب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: تعلق و وابستگی به دنیا، خطرنـاک‏ترین بیمـاری و مهم‏ترین آفتی است که امیرالمومنین(علیه السلام) در نهج البلاغه نسبت به آن هشدار داده است.

 

وی با تاکید بر اینکه حب دنیا، زمینه های ایجاد انحطاط و سقوط اخلاقی جامعه و  وقوع جنایات بشریت در طول تاریخ را رقم زده است افزود: حب دنیا بود که عامل آتش زدن در خانه حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) شد، محراب مسجد کوفه را به خون وصی بر حق پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) رنگین کرد و عاشورای حسینی را در سال 61 هجری در کربلا ثبت کرد.

 

به گفته وی،امروز نیز دنیاپرستی دنیاپرستان است که بیشتر نقاط مسلمان نشین جهان به ویژه فلسطین و یمن را مورد حمله غیر انسانی و چپاولگرانه خود قرار داده است.

 

*12 صفت کلام امیرالمؤمنین(علیه السلام) در نهج البلاغه برای جامعه آرمانی

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ادامه حجت الاسلام حسینی با اشاره به 12 صفت حضرت علی (علیه السلام) در تحقق به جامعه آرمانی گفت: کوچک شمردن دنیا در چشم مردم یکی از این دوازده صفات برای رسیده به جامعه آرمانی است.

 

حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، داشتن غیرت دینی ، توجه به ایتام و فقرا، حس نوع دوستی،عدم بی تفاوتی، دفاع از دین و ارزش های اصیل اسلامی را از دیگر صفات جامعه آرمانی برشمرد و گفت: پیرو امیرالمومنین(صلوات الله علیه) می تواند با رعایت این نکات در رفتار عملی فردی و اجتماعی خود در خانواده و اجتماع شیعه و محب واقعی آن حضرت  شود تا زمینه های تحقق جامعه آرمانی را به معنای واقعی کلمه معرفی و اسلام و مسلمانی را به بهترین شکل ممکن تفسیر و تبیین کند.

 

وی در پایان با تاکید بر فاصله زیاد جامعه امروز اسلامی با مدینه فاضله و جامعه آرمانی مورد نظر امام علی(علیه السلام) گفت: اگر این صفت رعایت شده بود بعضی اماکن دولتی و خصوصی شاهد اختلاس های میلیاردی نبود.

 

پايان پيام/

کد خبر 471171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha