مجموعا ۵۲۱ فیلم به دبیرخانه دهمین جشنواره فیلم رضوی ارسال شده است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل ارشاد استان یزد با اشاره به میزبانی دهمین جشنواره فیلم رضوی در استان یزد گفت: مجموعا ۵۲۱ فیلم به دبیرخانه دهمین جشنواره فیلم رضوی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی، مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان یزد امروز (۲۱تیر) در نشست خبری دهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی  در یزد، گفت: امروز جشنواره یکی از امامان معصوم در یزد برگزار می شود که با توجه به سابقه مردم دارالعباده یزد این جشنواره مایه برکت در استان است.

وی افزود: از 10 سال پیش قم و یزد و خراسان رضوی جشنواره رضوی را کلید زدند و استان یزد میزبان جشنواره خوشنویسی بود و پس از آن نیز در استان های دیگر برگزار شد و با برگزاری بخش های مختلف در استان ها تنوع در برگزاری آن ایجاد کردند.

مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: امسال دهمین دوره جشنواره رضوی در یزد داریم و سومین دوره آن نیز در استان یزد برگزار می شود که امیدواریم به خوبی برگزار شود.

غیاثی تصریح کرد: امسال این جشنواره در ادامه تجربیات گذشته با انجام مقدمات انجام شد که براساس آمارهای ارائه شده خوشبختانه روند رو به رشد داشت

وی ادامه داد: مجموعا 521 فیلم در دو بخش داستانی و مستند به دبیرخانه ارائه شد که در بخش اصلی داستانی 51 فیلم و سبک زندگی داستانی 308 فیلم به دبیرخانه رسیده است.

مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: در بخش مستند اصلی 55 فیلم و سبک زندگی 117 فیلم به دبیرخانه رسید که بر اساس بررسی های انجام شده در مجموع نسبت به سال قبل 73 درصد رشد داشتیم.

غیاثی گفت: تعداد فیلم های سال گذشته 308 فیلم بوده و امسال 531 مورد فیلم بوده است که رشد خوبی داشته است.

وی افزود: تعدادفیلم های ارسال شده از 26 استان کشور است که نشان دهنده سلیقه ها و دیدگاه های مختلف در حوزه تولید فیلم و سینما است که بیشترین تعداد فیلم ها از تهران 135 و یزد با 65 فیلم، خراسان رضوی 40 فیلم، اصفهان 37 فیلم، مازندران 32 فیلم و سیستان و بلوچستان 29 فیلم در این جشنواره حضور پیدا کرده اند.

مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: یکی از فعالیت های جدید در جشنواره طرح هشت قدم تا جشنواره بود تا بتوانیم فضایی را برای این جشنواره ایجاد کنیم وهشت قدم برای جشنواره تعیین شد و پخش فیلم، پخش فیلم آتلاین، پخش چند فیلم کوتاه از فیلم دفاع مقدس، برگزاری کارگاه آموزشی به عنوان این هشت قدم است.

غیاثی تصریح کرد: با استقبالی که امسال انجام شد امیدواریم سال آینده بر روی بین المللی شدن این جشنواره کار شود و ما آمادگی برای انجام این کار را داریم.

 

پایان پیام/

کد خبر 472090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha