فعالیت های فرهنگی و مذهبی نیازمند استفاده از مشاوران مذهبی مناسب است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به دهمین جشنواره ملی فیلم رضوی یزد گفت: جشنواره های فرهنگی و مذهبی همچون فیلم رضوی نیازمند استفاده از مشاوران مذهبی مناسب و با اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد روز گذشته(5 مرداد) در نشست خبری دهمین جشنواره ملی فیلم فجر در استان یزد گفت: ما با برگزاری این جشنواره به نکاتی رسیدیم که بنیاد رضوی و مجامع هنری و دینی بایستی بدان توجه کنند که این نکات شامل معنوی و دینی بودن این جشنواره و عمیق بودن آن است.

وی افزود: ما باید برای آینده جشنواره رضوی را به تمامی رشته ها و به خصوص فیلم سازی گسترش دهیم و در این راستا نیز بایستی یک سال قبل از جشنواره اعتباری در اختیار هنرمندان قرار دهیم و برای آنها پشتوانه مالی ایجاد کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: مطالعات دینی قبل از فیلم، کامل بودن اطلاعات دینی و استفاده از مشاوران دینی از اصول مهم و اساسی برای ورود به این جشنواره است و در صورتی که به این اصول توجه نشود این جشنواره ها با عمق و با کیفیت برگزار نمی شود.

غیاثی تصریح کرد: در دهمین جشنواره فیلم رضوی در استان یزد هشت قدم انتخاب شده است که  نقد و بررسی فیلم، کارگاه های اموزشی و در نهایت جشنواره فیلم رضوی از جمله این قدم ها است که ما نیز باید به این برنامه ها اهمیت ویژه ای دهیم زیرا ممکن است در طول سال این برنامه ها در استان اجرا نشود.

وی ادامه داد: در دهمین جشنواره فیلم رضوی در استان یزد سعی شده از بهترین افراد در زمینه فیلم و مستند برای انتخاب آثار استفاده شود زیرا بعد دینی و مذهبی این جشنواره رنگ و بوی خاصی به جشنواره داده است.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان یزد به تفاوت‌هاي زياد جشنواره فيلم رضوي با ساير جشنواره‌هاي رايج در كشور به لحاظ خواستگاه ديني و مذهبي آن اشاره كرد و با ذكر چند نكته مواردي را بنياد بين المللي رضوي، هنرمندان و مجامع ديني متذكر شد.

غیاثی تصریح کرد:  حوزه‌های علمیه و روحانیت باید در این زمینه با جشنواره همکاری و همراهی داشته باشند و در این راستا نیز به غیر از بخش‌های هنری و تخصصی که لازم است و در این زمینه هم کار انجام شده، باید کارگاه‌های آموزشی در زمینه مشاوره‌های دینی برگزار شود.

لازم به ذکر است،‌دهمین جشنواره ملی مستند و فيلم كوتاه رضوي از 25 تا 28 مرداد ماه به ميزباني استان يزد برگزار می‌‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 475206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha