تبیین پیوند ناگسستنی امت با ولایت از مهمترین اهداف گرامیداشت حماسه 9 دی است

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، گرامی داشت نهم دی به عنوان حماسه ای ماندگار در کشور را مهم خواند و گفت: تبیین پیوند ناگسستنی امت با ولایت از مهم ترین اهداف گرامی داشت این حماسه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، مهدی صدفی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، امروز (21 آذر) در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت نهم دی، گفت: انقلاب اسلامی ایران، تجلی قیام حضرت امام حسین(ع)و تداوم حرکت عاشورای حسینی است.

 

وی افزود: دلباختگی به اهل بیت(ع)به ویژه حضرت سیدالشهدا سرمایه ای عظیم و گرانقدر است که خداوند به ما عطا فرموده است.
 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرم، موفقیت های ملت ایران در انقلاب و نهضت و ایستادگی، مقاومت و دفاع از ارزش ها و احکام نورانی قرآن را نشأت گرفته از روح مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع)دانست و تأکید کرد: باید همواره مرام و سیره آن حضرت را سرلوحه حرکت زندگی خود قرار داده و در تداوم راه شهادت گام برداریم.
 

وی، تعظیم و گرامی داشت نهم دی به عنوان یک حماسه ماندگار در کشور را حرکتی ارزشمند عنوان کرد و یادآور شد: در عاشورای سال گذشته در حالی که ملت ایران به ویژه مردم تهران مشغول عزاداری حضرت سیدالشهدا بودند جمعی از افراد منحرف و فریب خورده، گستاخانه با هدایت رسانه ای استکبار جهانی و دشمنان دین و قرآن در داخل و خارج کشور، دست به اقدامی بسیار ناجوانمردانه و زشت زدند.
 

 صدفی تصریح کرد: هلهله و کف زدن در روز عزاداری برای امام حسین(ع)در خصوصیات یک انسان مسلمان و آزاده نبود و آنان قصد برهم زدن مجالس عزاداری را داشتند.
 

وی، اهداف گرامی داشت حماسه نهم دی را خاستگاه دینی انقلاب اسلامی ایران و دین مداری ملت و پیوند ناگسستنی امت با ولایت تبیین کرد و افزود: این حرکت در جهت ایجاد وحدت، تقویت همدلی و شکل دهی به گفتمان انتقادی در زمینه عوامل پیدایش و فروکش جریان فتنه بسیار مفید است.
 

وی با بیان اینکه روحیه دین داری و ولایت مداری و هویت انقلابی ملت شریف ایران در مقابله با تهدیداتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته در این روز انعکاس داده شد، اظهار کرد: بیان و شفاف سازی این واقعیت به نسل جوان هم درس و هم عبرت است.
 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، آماده کردن افکار عمومی و حساس کردن آنها نسبت به آغاز دهه فجر را از دیگر اهداف برگزاری گرامی داشت نهم دی عنوان کرد و گفت: با یادآور شدن این حماسه ماندگار به ملت و مردم انقلابی ما زمینه آماده سازی آنان و تدارک زمینه های لازم برای خنثی کردن تهدیدات دشمنان نظام به ویژه شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار فراهم می شود.


  وی، از چاپ کتاب سخنان مقام معظم رهبری از سال 85 تا کنون در قریب 50 موضوع در همه زمینه ها خبر داد و گفت: تلاش های شش ماهه ای برای چاپ این کتاب ارزشمند صورت گرفته و هم اکنون در مرحله بازخوانی است.

 

در ادامه جلسه اعضا و حاضرین در جلسه به ارائه پیشنهاداتی برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم پرداختند که اهم آن، برگزاری نشست ها وسمینارهایی با موضوعات تحلیلی نقش مردم در خاموشی فتنه و نقش رهبری در پاسداری از نظام اسلامی و مقابله با طرح های براندازی بود.
 
برگزاری نمایشگاه های عکس از آن روز حماسی، چاپ و انتشار کتاب، پخش فیلم های مستند، برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی، جمله های کوتاه پیامکی،خاطره گویی، چاپ پوستر، ثبت شعارهای آن روز و برگزاری نشست خبری از پیشنهادات دیگر اعضای ستاد بزرگداشت نهم دی بود که از طرف حاضرین ارائه شد.
 

گفتنی است، دومین جلسه ستاد بزرگداشت نهم دی در کرمان، یکشنبه آینده (28آذرماه)همزمان با جلسه ستاد بزرگداشت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 4736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha