رابطه پنهانی دستگاههای اطلاعاتی انگلیس با شورشیان سوریه

سلطانوف، عضو سابق شورای رهبری دوما در روسیه از ارسال اسلحه دستگاههای اطلاعات انگلیس به شورشیان سوریه پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شامل سلطانوف، عضو سابق شورای رهبری دوما در روسیه اعلام کرد: دستگاههای اطلاعات انگلیس از راه عراق به گروههای مخالف سوریه آموزش می دهند و برای آنان سلاح ارسال می کنند.
سلطانوف اظهار داشت: دستگاههای اطلاعات انگلیس بر تعدادی گروههای تروریستی مسلح در عراق نظارت دارند و از این طریق سلاحها را به دست شورشیان سوریه می رسانند تا آتش فتنه را در این کشور شعله ور کنند.
وی افزود: انگلیس برای ایجاد جنگ روانی در ایران تلاش می کند و در زمینه افزایش قاچاق مواد مخدر از جنوب افغانستان به روسیه ، ایران، آذربایجان و داغستان فعالیت می کند.
وی تاکید کرد: از دیگر کارهای دستگاههای اطلاعاتی انگلیس، ایجاد جنگ طائفه ای در کشورهای اسلامی است.
بنابر گزارش الجوار، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک روسیه همچنین از نقش فرانسه در حوادث جاری خاورمیانه و شمال آفریقا پرده برداشت و گفت: رابطه سری میان نیکولاسارکوزی و دستگاههای اطلاعاتی انگلیس و آمریکا وجود دارد که از جمله آنکه از واشنگتن خواسته بود تا فضایح دومینیک استراوس، رئیس صندوق بین المللی را پررنگ کند.
کشورهای غربی و اروپایی از آغاز درگیری در سوریه در پشت مخالفان ایستاده اند تا دولت مقاوم سوریه را از پای دربیاورند، در حالی که نمی دانند سوریه با دیگر کشورهای عربی مانند مصر و تونس و بحرین فرق دارد.
پایان پیام/



 

کد خبر 47374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha