اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان به وزارت نیرو در راستای بحران آب شرب

خبرگزاری شبستان: معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نقشه خطر کشور در حال تدوین است، گفت: نقشه برای تمامی استان‌ها تهیه شده و هر استان متناسب با شرایط بومی از این نقشه استفاده خواهد کرد.    

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، مرتضی اکبرپور، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور امروز(8 مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: مدیریت بحران باید اشراف کامل بر اطلاعات داشته باشد و در همین زمینه تیم سازی یکپارچه تشکیل شده است.

 

وی افزود: در راستای مولفه های ستاد مدیریت بحران پنج مولفه اعم از آمادگی بی درنگ در بحران، استقرار سامانه اطلاع رسانی، طراحی سامانه چند منظوره، توسعه کارگاه و تمرین در حوزه های تخصصی امدادو نجات و مهار آتش و مواد خطرناک وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: حوادت طبیعی عبرت و درس هایی به مردم و مسئولین می دهد  که در هیچ دانشگاهی تدریس نمی شود زیرا موجب ایجاد سازمان و ساختار تخصصی مدیریت بحران می شود.

 

اکبرپور با بیان اینکه سازمان بحران برنامه آمادگی ملی پنج ساله در دستور کار را دارد، اظهار داشت: این طرح به زودی در جلسه شورای عالی به تصویب خواهد رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: دومین کارگاه توانمند ستاد مدیریت بحران به میزبانی همدان و شش استان همجوار اعم از لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و چهارمحال بختیاری  برگزار شد.

 

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه همچنین این همایش در شمال غرب کشور به مرکزیت آذربایجان شرقی برگزار شده است، افزود: همایش مدیریت بحران 26 شهریور در شهرمشهد مقدس ، 9 شهریور در فارس و مازندران با شش استان همجوار برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد: برنامه پنج ساله مدیریت بحران دارای پنج گام اعم از شهرستانی، استانی، برگزاری کارگاه های تخصصی در سال 95، مانور دور میزی در سال 96 و مانور عملیاتی در سطوح ملی اجرا می شود.

 

وی بیان کرد: این همایش با حضور 180 نفر از معاونین عمرانی استاندار و مدیران کل مدیریت بحران شش استان زاگرس نشین با هدف افزایش سطح دانش مدیران، تلاش در جهت زبان مشترک، ارزیابی توانمندی مدیران و انتقال تجارب برگزار شد.

 

اکبرپور گفت: در جهان 45 حادثه و بلایایی طبیعی وجود دارد که از این میزان 35 مورد در کشور ایران تجربه شده و این نشان دهنده این می باشد که همیشه باید در خصوص حوادث آمادگی داشته باشیم.

 

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: در سال 82 در پی وقوع زلزله در شهر بم 34 هزار نفر کشته برجای گذاشت و این در حالی بود که با تشکیل مدیریت بحران در زلزله سال گذشته در شهر آبدانان ایلام با بیش از شش ریشتر هیچ تلفات جانی نداشتیم.

 

وی با بیان اینکه کارگاه آموزشی مقابله با حوادث و مدیریت بحران ویژه اصحاب رسانه تشکیل می شود، تصریح کرد: با همکاری سازمان مدیریت بحران کشور کارگاه آموزشی اطلاع رسانی برای اصحاب رسانه برگزار می شود زیرا این قشر از جامعه در انعکاس موضوع به افکار عمومی نقش موثری دارند.

 

وی در خصوص مدیریت بحران آب شرب در کشور، افزود: 800 میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو برای عبور از بحران آب اختصاص داده شده است.

 

اکبرپور به نقشه خطر کشور اشاره کرد و افزود: نقشه برای تمامی استان‌ها تهیه شده و هر استان متناسب با شرایط بومی از این نقشه استفاده خواهد کرد  البته این نقشه در حال تدوین بوده و به زودی در اختیار استان‌ها قرار داده خواهد شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 475844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha