انگیزه بالا و قلب تپنده مسئولان عناصر کارساز هدایت جامعه به مسیر قرآن

پورزرگری با تاکید بر لزوم پوشش رسانه ای گسترده از مسابقات بین المللی در داخل و خارج از کشور گفت: انگیزه بالا و قلب تپنده مسئولان دو عنصر راهگشا برای هدایت مردم به مسیر انس با کتاب الهی است.

محمدرضا پورزگری، نفر نخست رشته قرائت یازدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی با اشاره به ارتقای روزافزون ایران در این عرصه مقدس به خبرنگار شبستان گفت: اکنون مسلمانان ایران را ام القری جهان اسلام می دانند، از این رو تدارکات گسترده برای پوشش دهی این رقابت های بین المللی ضرورتی اساسی تلقی می شود.

وی با تاکید بر لزوم بسترسازی برای پخش همزمان این مسابقات از شبکه های رسانه ای خارجی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی برگزاری این مسابقات می تواند از طریق تعامل با این شبکه ها زمینه پخش مستقیم این رقابت ها را حداقل از دو شبکه خارجی فراهم کند.

پورزرگری ادامه داد: پخش این مسابقات با حجم گسترده اثرگذاری نباید تنها به سیما و رادیو قرآن محدود شود بلکه تمامی شبکه های رادیو و تلویزیونی داخل باید در تعاملی بسیط، پوششی متناسب با شان این رویداد عظیم جهان اسلام داشته باشند.

قاری بین المللی همزمانی این مسابقات با مبعث رسول الله (ص) را ظرف زمانی مناسب برای ایجاد انس هرچه بیشتر جامعه با آیات الهی دانست و تصریح کرد: حال که 1431 سال از واقعه عظیم و تاریخ ساز نزول قرآن بر قلب پیامبر (ص) می گذرد باید با استفاده از این بسترهای فراهم شده طریق صحیح زندگی را به مردم شناساند.

وی خواستار حضور اثرگذار دستگاه های دولتی، مردمی و هیئات مذهبی برای پوشش دهی و اطلاع رسانی از این رخداد بزرگ شد و بیان کرد: باید کوشید با ترویج آموزه های قرآن به عنوان نمادهای درخشان اثرگذاری بر معاش، روابط فردی، اجتماعی، فرهنگی و حتی تجاری افراد دایره ارتباطات همسری، پدر و فرزندی، استاد و شاگردی و کارفرما و کارگذاری را تسهیل بخشید.

پورزرگری ادامه داد: خداوند در آیات قرآن تمامی مسائل سیاسی، مدنی، اجتماعی و اقتصادی و هر آنچه را که بشر به عنوان امور روزمره با آن درگیر است را به خوبی تصریح کرده که اگر انس با آیات الهی محقق شود مسیر پیاده کردن این آموزه ها با مانع جدی مواجه نمی شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش آگاهی قرآنی مردم ابراز کرد: مسئولان در هر رده و جایگاهی باید همسو با منویان رهبری، آگاهی از وضعیت جامعه و تعامل مستمر و موثر با مردم از طرقی همچون هیئات مذهبی و آموزش و پرورش این آگاهی را افزایش دهند.

پورزرگری با ابراز خرسندی از روند روبه رشد مسابقات بین المللی در سال های اخیر بیان کرد: البته فاصله تا نقطه مطلوب بسیار است و کوتاهی آن نیازمند انگیزه بالا و قلب تپنده مسئولان به منظور انگیزه دهی به مردم در راستای بهره برداری عمومی، ارزشی و فرهنگی از معارف ناب قرآن است.

قاری بین المللی با درخواست از پوشش دهی این مسابقات از رسانه ملی در سطح مطلوب خاطرنشان کرد: انتظار است که شبکه های خبری تنها به اسامی برگزیدگان اکتفا نکنند بلکه با پوشش دهی لحظه به لحظه، افکار عمومی جامعه را در طول برگزاری مسابقات با قرآن درگیر کنند.

پایان پیام/
 

کد خبر 47601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha