خدام رضوی وارد خراسان جنوبی می شوند/ شرکت خدام در ۱۳۰ برنامه دهه کرامت

خبرگزاری شبستان: کاروان خدام حرم مطهر و نورانی رضوی همزمان با ۳۱ مرداد به منظور شرکت در جشن بزرگ زیر سایه خورشید و حضور در ۱۳۰ برنامه دهه کرامت وارد استان خراسان جنوبی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حامد عرب زاده مسئول دبیرخانه جشن‌های زیر سایه خورشید خراسان جنوبی امروز (12 مرداد) در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خراسان جنوبی که در سالن کنفراس دبیرخانه کانونهای مساجد استان برگزار شد، اظهار داشت: امسال برای هشتمین سال متوالی، استان خراسان جنوبی در دهه کرامت میزبان خدام رضوی است.

 

وی با اشاره به اینکه در دهه کرامت سه نفر از خدام بارگاه منور رضوی در استان حضور می یابند، افزود: در طول هفت سال گذشته، خدام بارگاه منور رضوی به تمامی شهرستان های استان سفر کرده اند.

 

مسئول دبیرخانه جشن های زیر سایه خورشید در استان خراسان جنوبی ادامه داد: خدام حرم امام رضا(علیه السلام) همزمان با 31 مرداد وارد استان خراسان جنوبی می شوند و به شهرستان های فردوس، سرایان و بشرویه سفر خواهند کرد.

 

وی از حضور این خدام در شهرهای آیسک و سه قلعه خبر داد و گفت: 2 شهریور ماه مصادف با آغاز هفته دولت، خدام حرم رضوی وارد شهر بیرجند می شوند.

 

وی دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، عیادت از بیماران بستری در بیمارستان ها، زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه، دیدار با طلاب حوزه های علمیه، شرکت در جشن های مردمی و ... را از جمله برنامه های خدام در استان ذکر کرد.

 

عرب زاده با تاکید بر اینکه 130 برنامه مختلف با حضور خدام حرم رضوی در استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد، تاکید کرد: همچنین در این ایام 500 هزار بسته متبرک نبات و نمک و بسته های فرهنگی بین مردم توزیع خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسین کمیلی دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تزیین خیابان های منتهی به مساجد در دهه کرامت در دستور کار قرار دارد، افزود: همچنین در این دهه تلاش می شود تا ائمه جماعات در بین الصلاتین به بیان فضائل و کرامات این دو معصوم بپردازند.

 

حجت الاسلام محمدتقی ایزدخواه مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی نیز گفت: متاسفانه هنوز جامعه با مقام اهل بیت(علیهم السلام) و سیره آنها آشنا نیست.

 

وی تاکید کرد: به همین دلیل تلاش می شود در دهه کرامت، ائمه جماعت به بیان معارف اهل بیت(علیهم السلام) و کرامات و فضائل آنها بپردازند.

 

محمد عرب مدیر فرهنگی کمیته امداد استان نیز از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی دختران با شرکت 240 نفر در دهه کرامت خبر داد و گفت: اردوی دختران تحت پوشش نیز با شرکت 240 نفر در همین ایام برگزار خواهد شد.

 

وی تجلیل از دختران نمونه تحت پوشش، تشرف گروهی 500 نفر به مزار بی بی زینب خاتون و غبارروبی گلزار شهدا از دیگر برنامه های این اداره کل در دهه کرامت است.

 

محمدحسن حیدری کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز از شرکت دانش آموزان استان در جشنواره نامه ای به امام رضا(علیه السلام) خبر داد و گفت: برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس ویژه زیارت اولی ها با کمک خیرین از دیگر برنامه های این اداره کل در دهه کرامت است.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 476545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha