برگزاری ۷۰ برنامه در قالب جشن های مردمی  «در سایه سار کریمه» و «زیر سایه خورشید» در هرمزگان

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان هرمزگان گفت: ۷۰ عنوان برنامه شاخص در قالب جشن های مردمی « در سایه سار کریمه » و « زیر سایه خورشید » در این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام احمد پهلوانی در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه کرامت عنوان کرد: جشن های مردمی « در سایه سار کریمه » با حضور چهار نفر از خدام آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) عصر روز جمعه 23 مرداد در بندرعباس آغاز می شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه « در سایه سار کریمه » برای اولین بار در استان هرمزگان برگزار می شود، افزود: این جشن در قالب 37 برنامه در شهرهای بندرعباس، رودان، رودخانه، میناب، سیریک و روستاهای کردر میناب و روتان سیریک و شهرک توحید برگزار می شود که بخشی از این برنامه ها با مشارکت اهل سنت است.

 

حجت الاسلام پهلوانی، شرکت در آیین های جشن، دیدار با علما و ائمه جمعه شیعه و اهل سنت، دیدار با مسئولان، تجلیل از دختران نخبه شیعه و اهل سنت، عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل از خانواده های شهدا و حضور در منازل شهدا، حضور بر روی عرشه یک کشتی خارجی با هدف معرفی کریمه اهل بیت و دیدار با مرزبانان در قلب خلیج فارس را از بخشی از برنامه های « در سایه سار کریمه» برشمرد.

 

وی افزود: 2 برنامه محوری « در سایه سار کریمه » در امامزاده سید مظفر(علیه السلام) در بندرعباس و امامزاده سید سلطان محمد(علیه السلام) در روستای پیرچوگان بخش رودخانه شهرستان رودان برگزار خواهد شد.

 

پهلوانی در ادامه به برنامه « زیر سایه خورشید » اشاره کرد و گفت: این برنامه با حضور شش خادم حرم مطهر علی بن موسی الرضا(علیه السلام) از جزیره کیش آغاز و سپس در شهرهای پارسیان، چارک، بندرلنگه، بستک، جناح، بندرخمیر و امامزاده سید مظفر بندرعباس اجرا می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، گلباران ضریح حضرت معصومه(سلام الله علیها) توسط خواهران فعال مساجد هرمزگان شرکت کننده در همایش سفیران ولایت 4 را یکی دیگر از برنامه های دهه کرامت ذکر کرد و افزود: برای سومین سال متوالی ضریح کریمه اهل بیت توسط فعالان مساجد استان غبارروبی می شود.

 

وی اضافه کرد: اعزام فعالان فرهنگی مساجد استان برای چهارمین سال متوالی به همایش فرهنگی آموزشی سفیران ولایت در قم و برگزاری نهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم در 26 رشته و هشت آیین جشن در هشت روستا از دیگر برنامه های شاخص دهه کرامت در هرمزگان است.

 

پهلوانی با اشاره به اعزام چهاردوره کاروان پیاده الشهدا در دهه کرامت یکسال به مشهد مقدس و یکسال به قم، گفت: همزمان با فرارسیدن دهه کرامت آیین های جشن میلاد حضرت معصومه(سلام الله علیها)، احمد بن موسی(شاه چراغ) و امام رضا(علیه السلام) در 900 کانون فرهنگی هنری مساجد هرمزگان همراه با برنامه های محتوایی جذاب و اثرگذار برگزار می شود.

 

وی هدف از برگزاری برنامه های دهه کرامت را ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(علیهم السلام)، تکریم بزرگان دینی مذهبی و مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمنان برشمرد و بر اطلاع رسانی برنامه های این دهه از طریق رسانه ها تاکید کرد.

 

 

 

کد خبر 478530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha