تاکید آیت الله ملک حسینی بر اجرای باشکوه برنامه های دهه کرامت

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، بر باشکوه برگزار شدن برنامه های فرهنگی ایام دهه کرامت در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز(21 مرداد) در نشست ستاد استانی برنامه های دهه کرامت این استان، گفت: در مکتب تشیع حزن و شادی موازی با هم هستند.

 

وی، در ادامه به حدیثی از امام صادق(علیه السلام) که فرمود: «شیعیان ما کسانی هستند که با شادی ما شاد و با اندوه ما، اندوهناک هستند» اشاره کرد و افزود: کم خندیدن و سکوت کردن در شریعت مذموم است.

 

آیت الله ملک حسینی، اظهار داشت: همان طور که ناراحتی بیش از حد مذموم بوده، زیاد خوش بودن نیز در شریعت مذموم شناخته شده است.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: هیچ خانه ای مملو از خنده و سرور نمی شود، مگر آن که خدا اشک را بر آن خانه مسلط کند (غم و شادی با هم هستند).

 

وی، اذعان داشت: در اسلام نه شادی و سرور مطلق توصیه شده و نه غم مطلق؛ به عنوان مثال: اگر قرار است هیئت های مذهبی مراسم شهادت و عزا یا شادی داشته باشند، باید در حد مجاز خود این برنامه ها را برگزار کنند.

 

ملک حسینی، در ادامه به برنامه ریزی برای 10 روز شادی در استان توسط ستاد دهه کرامت اشاره کرد و افزود: برگزاری برنامه های مختلف در دهه کرامت کاری بزرگ، ارزشی و فرهنگی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، هر گام فرهنگی را خارج کردن هزینه های غیر فرهنگی در جامعه دانست و بر باشکوه برگزار شدن برنامه های فرهنگی در دهه کرامت تاکید کرد.

 

وی، به حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان اشاره کرد و گفت: مسئولان دستگاه های مختلف در زمینه استقبال باشکوه از این کاروان، همکاری لازم را داشته باشند.

 

کد خبر 478545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha