تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت/اجرای بیش از۵۰۰ برنامه در۵۰ عنوان دردهه کرامت

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) از اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه در ۵۰ عنوان در ایام دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در آستان مقدس حضرت معصومه (س)، عنوان کرد: بنا به روایات اسلامی، حضرت فاطمه معصومه (س) بانویی است که زیارتش معادل بهشت است و زائرین آن حضرت، بهشتی نامیده شدند.

 

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار داشت: در راستای نامگذاری روزهای دهه کرامت که توسط آستان مقدس حضرت معصومه (س) ارائه شده است، کتاب «در آستان کرامت» نسخه دوم به چاپ رسیده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین احمدی افزود: در کتاب «در آستان کرامت»، محتوای مناسبتی هر روز گردآوری شده است و فایل این کتاب در سایت آستان مقدس حضرت معصومه با آدرس اینترنتی http://www.masoumeh.com قرار گرفته است تا افراد بتوانند بر اساس نام روزهای دهه کرامت عمل کنند.

 

ویژه برنامه‌های روز قبل از میلاد حضرت معصومه (س)

 

وی با اشاره به این که برنامه‌های ویژه دهه کرامت از روز شنبه (24 مرداد) در آستان مقدس حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود، گفت: عصر روز شنبه (24 مرداد) ساعت 19 کاروان «زیر سایه خورشید» اعزامی از حرم امام رضا (ع) وارد صحن امام رضا (ع) می‌شود.

 

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: این کاروان حامل پرچم معنوی امام رضا (ع) است و این مراسم با همکاری معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین احمدی بیان داشت: شب میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) بعد از نماز مغرب و عشاء، ویژه برنامه ای در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود که در این ویژه برنامه به ترتیب تلاوت قرآن با نوای سید جواد حسینی قاری مشهدی، ابتهال، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری و همچنین مداحی میرداماد و حاج احمد واعظی برگزار می‌شود و در نهایت گلباران مضجع شریف آن بانوی بزرگوار صورت می‌گیرد.

 

ویژه برنامه‌های روز میلاد حضرت معصومه (س)

 

وی عنوان کرد: در روز یکشنبه (25 مرداد) مصادف با میلاد باسعادت حضرت معصومه (س)، افتتاحیه جشن‌های مردمی دهه کرامت در حرم مطهر برگزار می‌شود، همچنین این روز مصادف با جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و از جمله افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فاطمی در قم است.

 

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار داشت: ویژه برنامه صبح روز میلاد حضرت معصومه در روز یکشنبه (25 مرداد) از ساعت 7 و سی دقیقه آغاز می‌شود و بعد از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و آئین معنوی خطبه خوانی، مضجع شریف حضرت معصومه (س) به وسیله زائرین گلباران می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین احمدی اضافه کرد: در عصر روز میلاد بانوی کرامت، آیین معنوی «هدیه ای از نور» شامل قرائت نیم جزء قرآن کریم و همچنین آیین شعرخوانی ملکوت هشتم برگزار می‌شود، همچنین بعد از نماز مغرب و عشاء، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی و مداحی حیدرزاده در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

 

وی گفت: جشن ویژه بانوان با عنوان «در پناه بانو» در عصر روز 26 مرداد با حضور بانوان برگزار می‌شود، همچنین آیین تجلیل از بیش از صد حافظ قرآن کریم که در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (س) تربیت یافتند، در روز 26 مرداد ویژه بانوان و در روز 30 مرداد ویژه برادران برگزار می‌شود.

 

اعزام سفیران کریمه به استان‌های 8 گانه

 

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بیان کرد: در ایام دهه کرامت طرح «در سایه‌سار کرامت» برگزار می‌شود که در این طرح، اعزام خادمان و روحانیون با عنوان «سفیران حضرت کریمه اهل بیت (س)» به استان‌های 8 گانه از جمله تهران، کردستان، مرکزی، گیلان و اصفهان صورت می‌گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین احمدی افزود: در این طرح سفیران حضرت کریمه، حامل پرچم حرم حضرت معصومه خواهند بود و طی بازدید از مراکز درمانی و کمک به اقشار آسیب دیده استان‌های هدف، برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کنند.

 

وی یادآور شد: در ایام دهه کرامت، اعزام سفیران کریمه به مساجد استان قم نیز صورت می‌گیرد و برنامه ریزی شده است تا در 12 مسجد شهر قم، سفیران اعزام شده و در هر محله ساعاتی را توقف و از خانواده شهداء و مراکز مهم محلات بازدید کنند.

 

غبارروبی 5 بقعه متبرکه استان قم توسط خدام حرم حضرت معصومه (س)

 

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد: در ایام دهه کرامت، غبارروبی از 5 بقعه متبرکه استان قم توسط خدام حرم حضرت معصومه (س) صورت می‌گیرد، همچنین آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ایام دهه کرامت، برنامه‌های متنوعی ویژه کودکان در بوستان حضرت نجمه (س) اجرا می‌کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین احمدی اضافه کرد: بازدید از کانون‌های اصلاح و تربیت دختران، دیدار با شهدای مدافع حرم و ادای احترام به خانواده‌های شهدای زن از دیگر برنامه‌های آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) است.

 

وی تصریح کرد: یکی از آیین‌های بسیار قدیمی حرم مطهر حضرت معصومه (س)، اجرای خطبه روزانه است که خادمان در این مراسم به این بانوی بزرگوار ابراز ارادت می‌کنند و در ایام دهه کرامت این مراسم با حضور کارکنان ادارات و مراکز مختلف صورت می‌گیرد.

 

برگزاری همایش‌های بین‌المللی کریمه اهل بیت (س) در 8 کشور جهان

 

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد: در ایام دهه کرامت، در 8 کشور جهان از جمله هندوستان، عراق، آذربایجان و پاکستان، همایش‌های بین‌المللی ساماندهی و اجرا می‌شود تا مردم کشورهای دیگر نیز با کرامات و شخصیت حضرت معصومه (س) آشنا شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین احمدی یادآور شد: هنرمندان انجمن خوشنویسان در دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه (س) حضور خواهند داشت که احادیث و کلمات نورانی اهل بیت (ع) را با خط خوش نوشته و در اختیار زائرین قرار می‌دهند.

 

اجرای بیش از 500 برنامه در 50 عنوان در دهه کرامت

 

وی با بیان این که بیش از 500 برنامه در 50 عنوان در ایام دهه کرامت اجرا می‌شود، گفت: مسابقات قرآنی کریمه در رشته‌های حفظ، قرائت، ترجمه و نهج البلاغه و مقاطع سنی مختلف در روزهای 29 و 30 مرداد در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در پایان عنوان کرد: جشنواره «من هم مهربان هستم» ویژه فرزندان خادمان در ایام دهه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود، همچنین محفل انس با قرآن کریم در روز جمعه (30 مرداد) بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 478600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha