اتلاف، اسراف و تبدیر، سه واژه اساسی مورد غضب الهی

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل شرکت آبفای یزد با اشاره به آیاتی از قرآن مجید در خصوص اسراف گفت: اتلاف، اسراف و تبدیر، سه واژه اساسی مورد غضب الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدعلی اسلامی، مدیر عامل شرکت آبفای یزد امروز( 25 مرداد) در همایش حیاتی سبز و پایدار با تدبیر زنان در مدیریت مصرف آب در فرهنگسرای شهرداری یزد گفت: دلیل برگزاری این همایش نقش اساسی بانوان در اقتصاد خانواده است که هدف ما از برگزاری جلسه تبلیغاتی نیست بلکه توقع ما بر این است که تشکل های بانوان در حوزه های مختلف فعالیت های اجتماعی نسبت به بحث آب که بحث اساسی و حیاتی برای ادامه حیات استان ما است، حضور پیدا کرده و راهکارهای اجرایی گذر از این بحران را به ما یاد دهند.

وی افزود: نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند و بخش کلان و بخش بزرگی از اقتصاد خرد خانواده و جامعه را زنان تشکیل می دهند و در این راستا نیز فرزندانی را در این راستا پرورش می دهند که اگر مصرف ها بهینه نشود و مصارف بی رویه باشد قطعا ما در آینده با مشکل روبرو خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آبفای یزد بیان کرد: بحث آب، بحثی خاص در استان یزد است  و ما نیازمند حضور گسترده بانوان در همه مسائل اقتصادی و به خصوص در مساله آب در استان یزد هستیم و قطعا اگر بانوان محترم در این عرصه حضور موثر داشته باشند بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.

اسلامی تصریح کرد: شستن ماشین و کوچه مشکل عمده و کاری قطعا حرام است زیرا اگر این فرهنگ شود ما را با مشکل روبرو خواهد کرد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: سه واژه اساسی که در پیشگاه خدا بسیار مغضوب است و در قرآن ذکر شده شامل  اتلاف و اسراف و تبذیر این سه مورد است.

مدیر عامل شرکت آبفای یزد تصریح کرد: متاسفانه براساس آمار و ارقام حوزه های مختلف در کشور ما به اندازه هزار سال آب مصرف کرده ایم و آنچه که به عنوان ذخیره بوده است ما یکسره مصرف کرده ایم.

اسلامی گفت: حدود 15 درصد ما ضایعات نان داریم در حالی که در گذشته یک لقمه نان در سفره باقی نمی ماند و امروز با این مشکل مواجه شده ایم.

وی ادامه داد: در گذشته مادران خانه ها با در دست داشتن آفتابه و آب پاشی خانه را جارو می زد اما امروز این آب پاشی ها بسیار فراتر رفته و با در دست داشتن شیلنگ های آب در مقابل اسراف آب داریم.

مدیر عامل شرکت آبفای یزد گفت: در تابستان جاری در شهر یزد روزانه حدود 370 لیتر سرانه مصرف آبی بوده است که 3 برابر استاندارد است و در برخی از شهرهای استان نیز به 4 برابر نیز رسیده است.

اسلامی گفت: ما اگر صرفه جویی داشته باشیم، می توانیم در تولید فعالیت کنیم و با این آب می توانیم بسیاری از شغل ها را بوجود بیاوریم و مشکل اساسی اجتماعی را حل کنیم.

کد خبر 479256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha