جشنواره های رضوی تبدیل به یک حرکت فرهنگی در کشور شده است

خبرگزاری شبستان: مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره های رضوی یک حرکت ارزشمند و درخت تنومندی که از آستان قدس رضوی بنیان نهاده شد تبدیل به یک حرکت فرهنگی هنری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بوشهر، همایون امیرزاده، مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز(۲۸ مرداد)، در آیین افتتاحیه جشنواره ملی مشاعره رضوی در بوشهر گفت: این جشنواره که ولایت مداری حرکت می‌کند سرمایه ای در اختیار ما قرار گرفته تا به عنوان خادمین امام رضا(علیه السلام) بتوانیم این مسیر را  به انجام برسانیم.

 

وی افزود: فعالان عرصه جشنواره رضوی آنان را به خادمان فرهنگی علی بن موسی الرضا(ع) تبدیل کرده و این جشنواره امروزه در بعد ملی و فراملی مطرح است.

 

امیرزاده، با اشاره به استقبال همه اقشار مختلف به ویژه نسل جوان اظهار داشت: ما امسال طبق پیشنهادی که از سوی نمایندگی این دبیرخانه در استان صورت گرفته، هشت استان را به عنوان استان برگزیده انتخاب می کنیم.

 

مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: 12 جشنواره در بخش‌های مختلف در جشنواره بین المللی امام رضا برگزار می شود که دراین جشنواره‌ها 924 هزار اثر به دبیرخانه ها ارسال شده است.

 

وی افزود: مشاعره، شعر، ادبیات کودک و نوجوان، دوبیتی و رباعی، خاطره نویسی، داستان نویسی، کتابخوانی و حکمت‌های رضوی و شعر عربی، حفظ حدیث، شعر ترکی، کتاب سال، نامه‌ای به امام رضا از موضوعات این جشنواره است.

کد خبر 480255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha