سینمای ایران پناهگاهی برای فیلم سازان خارجی از هالیوود است

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر ارشاد با اشاره به مضامین فرهنگی و اسلامی سینمای ایران گفت: بسیاری از هنرمندان و فیلم سازان کشورهای خارجی به منظور مقاومت در برابر هالیوود به سینمای ایران پناه آوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت‌الله  ایوبی، رئیس سازمان سینمایی کشور و معاون وزیر ارشاد شب گذشته(28 مرداد) در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی در سالن شهید عباسپور یزد گفت:  ما باید به اطراف خود نگاه کرده و نعمت های مختلف را نگاه کنیم.

وی افزود: یکی از نعمت های بزرگ ما حضور مدیران دوست دار فرهنگ و هنر است که حضور این عزیزان، نشان دهنده توجه به فرهنگ و ادب و رسانه است و امیدواریم روز به روز این پشتیبانی افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد:  فرهنگ و هنر در ایران امر فانتزی نیست بلکه مزیت نسبی ما ایرانی ها است و ما را در جهان بدینوسیله می شناسند و این فرهنگ و هنر روح این ملت با هزاران سال فرهنگ و تمدن است.

ایوبی تصریح کرد: فرهنگ ما فرهنگی است که خوشنویسی در آن هنر شناخته شده و ماندنی است و این نشان دهنده ارزش دانستن داشته ها و دانسته ها است.

وی ادامه داد: زندگی در یزد به دلیل متفاوت بودن فرهنگ آن هنرمندانه است  و مهمترین جاذبه ما این است که ما به هر چیزی که علاقه داشتیم به پای آن هنر ریختیم.

معاون وزارت ارشاد گفت: ما ملتی هستیم که پایی در سنت ها داریم و در صورتی می توانیم رشد کنیم که ریشه در خاک داشته باشیم و اگر افتخار کردیم که یزدی هستم و اصالت های آن را داشته باشم حتما جهانی خواهم شد.

ایوبی خاطرنشان کرد: این ملت ایران است که پای در سنت ها دارد و از جهان مدرن نیز عقب نیست و نگاهی به آینده دارد.

وی ادامه داد: ما پنج سال بعد از کشورهای دیگر سینما را اخذ کردیم و با گذشت زمان در خدمت تمدن بزرگ ایرانی قرار گرفت و در مسیر دینی و فرهنگی و اسلامی قرار گرفت و از غربی شدن دوری کرد.

معاون وزارت ارشاد گفت: ما سینما را از غرب گرفتیم اما خروجی آن به نحوی است که غرب بدان نیازمند است.

ایوبی بیان کرد: امروز غرب به سینمای ما نیازمند است و اروپایی ها به سینمای ما پناه آوردند تا بتوانند در مقابل سینمای هالیوود مقاومت کنند و سال گذشته بیش از 70 درصد مخاطب داشتیم و این به دلیل فیلم های معنوی و اسلامی و تحکیم بنیان خانواده بود.

وی افزود: خوشحالیم از این که فرهنگ و هنر در کشور تمام نمی شود و جوانان با اشتیاق از آن حمایت و استقبال می کنند.

رئیس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: در تاریخ ما میلیون ها بیت شعر سروده شد ولی چند دیوان باقی ماند و در این راستا نیز امروز ما نیاید هراس داشته باشیم و به جوانان اجازه دهیم که خلق کنند.

 

 

کد خبر 480309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha