صادرات بیش از ۷۸ هزار تن محصولات کشاورزی به خارج از کشور

خبرگزاری شبستان: مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا از صادرات ۷۸ هزار و ۵۹۱ تن محصولات کشاورزی در پنج ماه گذشته از سال جاری به خارج از کشور از گمرک زمینی این شهرستان خبر داد.

ایرج شیارکار، مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا از صادرات ۷۸ هزار و ۵۹۱ تن محصولات کشاورزی از گمرک زمینی آستارا به خارج از کشور خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: این محصولات به روسیه، گرجستان، آذربایجان ، اوکراین و آسیای میانه صادر شد.


وی ارزش محصولات صادر شده را ۵۶ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۵۰۰ دلار ذکر کرد و افزود: محصولات صادر شده شامل کیوی پیاز، خربزه، فلفل، گوجه فرنگی، سیب زمینی، کشمش، کلم، سیب، سبزی، انگور، هندوانه، گیلاس، لیمو ترش، چای، خرما، آلوچه و پسته بودند.


مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا، تصریح کرد: صادرات این محصولات در مجموع از لحاظ وزنی و ارزش اقتصادی نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نکرده است.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه در پنج ماه گذشته از سال جاری ۳۴ هزار و ۲۳۴ تن محصولات کشاورزی نظیر تخته سوزنی برگ، موز، ارزن، سبوس، کنجاله آفتابگردان و کنجاله پنبه دانه از طریق مرز زمینی گمرک بندر آستار وارد کشور شده است، ادامه داد: این محصولات از کشورهای روسیه و گرجستان وارد کشور شد.

 

وی ادامه داد: امسال نظارت و کنترل بر ترانزیت سه نوع محصول به وزن ۱۳ هزار و ۴۰۳ تن شامل تخته سوزنی برگ، آرد گندم و ریشه شیرین بیان به کشورهای حاشیه دریای خلیج فارس صورت گرفته است.


شیارکار گفت: در پنج ماه گذشته از سال جاری ترانزیت محصولات کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۸ درصد و واردات این محصولات ۱۷ درصد رشد داشته است.

کد خبر 482454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha