کاشی و سرامیک بیش از ۸۷ درصد از صادرات استان یزد را به خود اختصاص داده است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل گمرک استان یزد با اشاره به صادرات بیش از یکصد قلم کالا از استان یزد با کشورهای مختلف گفت: کاشی و سرامیک بیش از ۸۷ درصد از صادرات استان یزد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید اصغر چاووشی زاده، مدیر کل گمرک استان یزد امروز (9 شهریور) در نشست خبری مدیران دستگاه های مجموعه وزارت امور اقتصاد و دارایی استان یزد به مناسبت هفته دولت گفت: در 5 ماهه نخست امسال بیش از 11 هزار و 500 فقره اظهارنامه صادراتی به ثبت رساندیم که وزن کالاهای صادراتی آن به میزان 24 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: بیش از 45 کشور شامل کشورهای هدف کالاهای صادراتی استان یزد بوده اند که بیش از یک صد قلم کالای صادراتی به آنها صادر شده است که کاشی و سرامیک 87 درصد وزن و 59 درصد ارزش کالاها رتبه اول کالای صادراتی استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل گمرک استان یزد خاطرنشان کرد: دومین رتبه کالاهای صادراتی استان یزد شیشه و پس از آن میلگرد و نایلون است.

چاووشی زاده تصریح کرد: اولین کشور صادرات کالاها عراق و پس از آن نیز افغانستان، پاکستان، هلند و امارات و هند بودند که استان یزد رتبه یازده صادراتی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این میزان تمامی بخش صادرات ما نیست بلکه برخی از آنها مانند برخی از میوه جات و صنعت و معدن جز صادرات استان صورت نمی گیرد اما در صورتی که در نظر گرفته شود رتبه استان در سطح کشور افزایش پیدا می کند.                                        

مدیر کل گمرک استان یزد گفت: میزان کالاهای وارداتی 15 هزار تن در پنج ماهه بود که علت رشد وزن کالاهای وارداتی ورود ماشین آلات خطوط تولید بوده که از کمرک ترخیص شده است و ارزش آن 52 میلیارد بوده که خوشبختانه 10 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ما با شعار احترام، اعتماد، سرعت، دقت و صحت در گمرک یزد فعالیت داریم و وظیفه داریم علاوه بر سرعت، دقت و صحت داشته باشیم.

مدیر کل گمرک استان یزد بیان کرد: سیستم جامع امور گمرکی یکی از دستاوردهای گمرک ایران است که با راه اندازی آن کلیه فرآیندهای گمرکی و ترخیص به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و این امکان را فراهم می کند که در دفاتر خود کالای خود را اظهار کرده و بسیار از فعالیت های خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

کد خبر 483038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha