شرکت۳۳درصدی جوانان در برنامه‌های اوقات فراغت

خبرگزاری شبستان:معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در حوزه اوقات فراغت ۳۳.۱ درصد جوانان تحت پوشش برنامه های فراغتی قرار گرفته اند، گفت:نسبت دختران شرکت کننده در این برنامه ها ۳۵درصد و پسران ۳۱ درصد بود.

به گزارش خبرنگار شبستان، محمدرضا رستمی، معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان امروز در نشست خبری با اشاره به عملکرد این وزارت در سال 93 گفت: 128 مورد در سال 93 در استان های کشور جلسه تشکیل شده است که نسبت به سال 92 تقریبا یک و نیم برابر با رشد مواجه بوده است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه اوقات فراغت 33.1 درصد جوانان تحت پوشش برنامه های فراغتی قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد:نسبت دختران شرکت کننده در این برنامه های فراغتی 35 درصد و پسران 31 درصد بودند که در مجموع تعداد کل شرکت کنندگان تقریبا هفت میلیون نفر بودکه سه میلیون و 670 هزار نفر را دختران و مابقی را پسران تشکیل می دادند.

 

 وی با بیان اینکه عملکرد حوزه جوانان برای دولت بسیار مهم است، افزود: در همایشی که 2 هفته گذشته برگزار شد معاون اول رییس جمهور آقای جهانگیری گفتند که این دولت خود را وامدار جوانان می داند و وامدار بودن نیازمند این است که حوزه جوانان را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.

 

رستمی با اشاره به کارت جهیزیه برای جوانان اظهار کرد: اعتبار 10 میلیون تومانی این کارت در بودجه دولت مشخص شده است .وظیفه عملیاتی کردن آن بر عهده بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت است این در حالی است که تاکنون هیچ اقدام عملیاتی در این زمینه صورت نگرفته است، این سه دستگاه باید اقدامات مالی و تجهیزاتی را در این راستا آماده کنند.

 

معاون امور ساماندهی وزارت ورزشبا اشاره به مراکز مشاوره های قبل از ازدواج خاطرنشان کرد: قبل از ادغام سازمان ملی جوانان و وزارت ورزش عملکرد مراکز مشاوره ازدواج بر عهده سازمان بود که بعد از تغییرات ،نظارت بر عملکرد مراکز مشاوره ای به سازمان نظام روانشناسی واگذار شد.

 سازمان ملی جوانان مسئولیت نظارت بر عملکرد مراکز مشاوره ها را بر عهده داشت و بعد از شکل گیری این مراکز، مسئولیت نظارت بر آنها به مرکز مشاوره روانشناسی واگذار شد.

 

وی با بیان اینکه بحث توانمندسازی متناسب با شرایط روز کشور و افزایش تعداد مراکز مشاوره از جمله مسایل مهم در حوزه مشاوره می باشد، تصریح کرد: صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج دچار یک مسئله حقوقی است که از طریق وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری می باشد.

 

رستمی خاطر نشان کرد:اعطای مجوز و بررسی صلاحیت مشاوران ازدواج در اختیار وزارت ورزش و جوانان است بحث ازدواج اختصاصی وزارت ورزش و جوانان است.

وی با اشاره به راه اندازی راه‌اندازی کمپین های جوانان تصریح کرد: اولین کمپین این شبکه قبل از هفته ازدواج یعنی 20 شهریور آغاز می شود که انشاءالله بتوانیم هم مشارکت خوبی را به لحاظ محتوایی و هم ارایه الگوی جدید در فعالیت های مجازی داشته باشیم.

رستمی افزود: در بحث شبکه های اجتماعی جوانان نیز از طراحی مفهومی عبور کردیم و وارد طراحی فیزیکی موضوع شدیم و امیدواریم در یک برنامه سه ماهه و در دو مقطع این اقدام صورت گیرد.

 

وی با اشاره به موضوعات و مصوبات مطرح شده در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: 36 درصد این موضوعات مربوط به اوقات فراغت جوانان، 24 درصد ازدواج، 7 درصد هویت جوانان، 2 درصد مشارکت جوانان، 16 درصد اشتغال جوانان و 15 درصد نیز مربوط به سایر موارد بوده است.

رستمی با بیان اینکه استان ها بر اساس تعداد شهرستاها یی که دارند به سه گروه و طبقه تقسیم شدند، تصریح کرد: گروه اول 9 شهرستان به پایین، گروه دوم استان هایی که بین 10 تا 13 شهرستان دارند و گروه سوم استان هایی که 14 تا 29 شهرستان دارند، تقسیم شدند که در این میان استان فارس با 29 عدد بیشترین و استان قم با یک شهرستان کمترین گروه را داشتند.

 

وی با بیان اینکه در بین استان های گروه اول استان چهارمحال و بختیاری با 16 هزار امتیاز رشد بیشتری را در ساماندهی امور جوانان به دست آورده است، افزود: استان سمنان با 12 هزار و 500 امتیاز و استان البرز با 2800 امتیاز به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

 

وی با بیان اینکه شاخص هایی مانند همت استاندار برای جذب مالی، استانی و خصوصی در حوزه جوانان و بکارگیری نیروی جوان و حضور و مشارکت نمایندگان سازمان های مردم نهاد در جلسات تصمیم سازی و تصمیم گیری از جمله شاخص های مهم برای انتخاب استانداران می باشد.

 

تمی با اشاره به اینکه ستاد ساماندهی در استان ها به ریاست استانداری برگزار می شود، بیان کرد: در این امر بیشترین مشارکت را استاندار اصفهان در جلسات داشته که ۷ جلسه با حضور استاندار برگزار شده، رتبه دوم در این نشست ها مربوط به چهارمحال و بختیاری و رتبه های بعدی کرمان و کرمانشاه هستند و همچنین در بحث عملکرد استانی، بیشترین عملکرد را آذربایجان شرقی و سپس فارس و چهارمحال و بختیاری داشته است.

 

معاون ساماندهی وزارت ورزش و جوانان همچنین ادامه داد: در بحث تعداد جلسات کمیته های تخصصی البرز با برگزاری ۴۸ جلسه رتبه اول، همدان با ۱۶ جلسه رتبه دوم و قم با ۱۴ جلسه رتبه سوم را دارد. تعداد جلسات کمیته های تخصصی در شهرستان های آذربایجان شرقی ۵۲ جلسه، زنجان ۲۷ و ایلام ۱۸ جلسه بوده است.

وی گفت: در امتیاز برگزاری ستاد جلسات استان، شهرستان و کمیته های تخصصی البرز دارای رتبه اول، آذربایجان شرقی رتبه دوم و همدان رتبه سوم را دارد و در مورد امتیاز حضور استانداران ،اصفهان، رتبه اول، (چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمان و کرمانشاه) رتبه دوم، (البرز، ایلام، قم و مرکزی) نیز رتبه سوم را دارند.

 

رستمی تصریح کرد: بر این اساس، سه استان برتر در ستاد ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با ۳۴ هزار و ۴۰۰ امتیاز، چهارمحال و بختیاری با ۱۶ هزار و ۳۰۰ امتیاز و گلستان با ۱۳ هزار و ۶۰۰ امتیاز بوده اند.

 

معاون ساماندهی وزارت ورزش و جوانان افزود: برای انتخاب استانداران برتر هم شاخص‌هایی در نظر گرفته شده است. با در نظر گرفتن این شاخص‌ها، استانداران برتر تا پایان ماه اعلام خواهند شد.

معاون ساماندهی وزارت ورزش و جوانان در این نشست سیدجواد رضویان را به عنوان مدیرکل دفتر هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان معرفی کرد و همچنین عملکرد سال ۹۳ ستاد ساماندهی وزارت ورزش و جوانان را نیز تشریح کرد.

 

کد خبر 482540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha