تشکیل اتاق فکر مهمترین لازمه فعالیت فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با اشاره به اهمیت کار تشکیلاتی گفت: تشکیل اتاق فکر مهمترین لازمه فعالیت فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد امروز(12 شهریور) در اولین همایش کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تفت در اداره ارشاد شهرستان تفت گفت: هدف کانون های فرهنگی هنری مساجد احیای مساجد، عمران معنوی و رسیدن به مسجد تراز اسلامی است که آن نیاز به همت و پشتکار از سوی مردم و مسئولین دارد.

وی افزود: اولویت کاری ما در سالجاری در بحث کانون ها شامل شناسایی و ساماندهی اعضای کانون های مساجد، استفاده از ظرفیت های اعضای مساجد و کانون ها، تقسیم کار در مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت مکانی و ظرفیت های درونی مساجد دارای فعالیت های گوناگون هستند که می توان از طریق برنامه ریزی فعالیت های خود را ساماندهی کرد.

رستگاری خاطرنشان کرد: اتاق فکر لازمه کار فرهنگی است زیرا با این اتاق های فکر می توان برنامه های محتوایی را انجام داد و با توجه به مشکلات فرهنگی برنامه ریزی کرد و فعالیت های فرهنگی، هنری، پژوهشی را انجام داد که بستر آن نیز آماده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کار فرهنگی امری مهم و حساس است در این راستا بایستی با کمک روحانیان مساجد این فعالیت ها را انجام داد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد گفت: مستند سازی امری حساس در فعالیت های امروزی است که می توان از خروجی کارها نتیجه گرفت و از این طریق تجربیات را به دیگران انتقال دهید و در این جهت نیز جذب اعتبار داشته باشید.

رستگاری بیان کرد: ما برای یکسان سازی و کاهش هزینه فعالیتی در سایت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد داریم به نحوی که هر کانونی در استان می تواند فعالیت های خود را در سایت دبیرخانه استان وارد کند و اخبار و مستندات خود را از این طریق انتقال دهند.

وی با اشاره به روشهای جذب جوانان گفت: روش های جذب بسیار متفاوت است که اقامه نماز، آراستگی مسجد از جمله این موارد  است.

کد خبر 483815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha