کانون های فرهنگی- هنری مساجد سنگری برای فعالیت افراد مومن است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه تفت با اشاره به اهمیت توجه به بخش های مختلف در مساجد گفت: کانون های فرهنگی- هنری مساجد سنگری برای فعالیت افراد مومن است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام غفوری، امام جمعه شهرستان تفت امروز (12 شهریور) در اولین همایش مدیران مسئولان و رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تفت گفت: عمران و آبادی مساجد فقط به ساخت و ساز آنها نیست بلکه به کارهای دیگر از جمله اقامه نماز و فراتر از آن احیای زکات نیز است.

وی افزود: یکی از مراکزی که می تواند مساجد را با نشاط و فعال کند و نمازهای جماعت را پرجمعیت و بانشاط و جوان کند، همین کانون های فرهنگی هنری مساجد است که این کانون ها محل استقرار و تمرکز افراد مومن و اهل کارآیی است و کانون سنگری برای آنها است.

امام جمعه تفت خاطرنشان کرد: کانون های باید در عرصه های فرهنگی فعال شوند و در این راستا نیز کارهای هنری از جمله تشکیل گروه های سرود و تواشیح می تواند به فعالیت های هنری در مساجد کمک کند.

حجت الاسلام غفوری تصریح کرد: هر نفری از جوانان و نوجوانان که در مساجد حضور پیدا کنند حضورشان دهها برابر افراد سالخورده است و با توجه به اینکه ما شدیدا تحت فشار شبیخون فرهنگی هستیم و سعی بر جداکردن جوانان از ولایت و مذهب دارند ما باید آنها را به بهانه ها و عناوین مختلف در مساجد جذب کنیم.

کد خبر 483820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha