ارتقاء حوزه نشر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایران است

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاحیه نمایشگاه کتاب استان که در قالب ۱۴۰ غرفه اصلی و ۶۰ غرفه فرعی و حضور ناشران برجسته کشوری و استانی است، ارتقاء حوزه نشر را از دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایران خواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، ششمین نمایشگاه استانی کتاب در استان البرز عصر امروز(21 شهریور) با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز افتتاح شد.

 

در این مراسم، سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظر به اهمیت و جایگاه حوزه نشر کتاب آن را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و افزود: کتاب یکی از عناصر ترقی و پیشرفت و نمایه ای از تعالی یک جامعه است، از این رو به جرأت می توان گفت یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه نشر کتاب است.

 

در ادامه این مسئول با اشاره به آمار کتاب های انتشار شده در حوزه های مختلف طی سال گذشته بیان کرد: طی سال گذشته برحسب رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از 73 هزار عنوان جلد کتاب نشر یافت، که در حوزه مختلف چون حوزه کودک و نوجوان 11 هزار عنوان، حوزه ادبیات بیش از 10 هزار عنوان و در حوزه علوم انسانی 16 هزار جلد کتاب به چاپ و نشر رسید.

 

صالحی سرفصل دیگر سخنان خود را در این آئین به بحث سبد خرید کتاب اختصاص داد و آن را یکی از مهم ترین نیازهای ضروری هر خانوار ایرانی دانست.

 

این مسئول خاطرنشان شد: یکی از دلایل و عذرهایی که برای خواندن کتاب همواره از بسیاری از مردم عنوان می شود، بحث کمبود زمان است، در واقع علت اساسی ضعف مطالعه مدیریت زمان است.

 

به گفته وی، ما می توانیم مدیریت زمان را در حوزه فرهنگی به نفع بهبود زمان مطالعه رشد دهیم، به عبارت دیگر یک جامعه می تواند با یک نوع مدیریت زمان فردی، و باور به حوزه مطالعه کتاب رشد کند.

 

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تقویم زمانی و سالروز ارتحال آیت الله طالقانی، عنوان کرد: استان البرز مفتخر به خاستگاه زندگی انسان های بزرگ و فرهیخته ای هم چون آیت الله طالقانی است.

 

این مسئول افزود: شخصیت علمی و دینی آیت الله طالقانی، الگو و زمینه ساز روش فکری و فرهنگی برای جوانان و نوجوانان این استان است، که با بهره مندی از کتاب و مطالعه و الگو گرفتن از این بزرگان در مسیر ارتقاء جامعه و استان خود گام های بلند بردارند.

 

 

کد خبر 485692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha