بیش از ۴۹۰ برنامه درهفته دفاع مقدس اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عجل الله تعالى فرجه الشريف) استان سمنان از اجرای ۴۹۷ برنامه در هفته دفاع مقدس دراین استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ سرهنگ اسحاق هراسانیان امروز (25 شهریور) در نشست خبری خود با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: از این تعداد برنامه 35 برنامه شاخص تعریف شده اند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی وهشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس وجنگ هست ساله تحمیلی دستاوردهای بزرگی از جمله اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران، عزت، کرامت، امنیت، ایستادگی و... را برای ما داشت.

 

هراسانیان با بیان اینکه ما در هشت سال دفاع مقدس وجنگ تحمیلی مظلومیت خود و ظلم ظالمان ومستکبران را به اثبات رساندیم ادامه داد: ما در این مدت کلمه ایستادگی ومقاومت را درمقابل استکباران نبیین کردیم.

 

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عجل الله تعالى فرجه الشريف) استان سمنان با تاکید براینکه باید هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم اضافه کرد: روحیه سلحشوری ومقاومت وایستادگی را به نسل جوان برسانیم.

 

وی با بیان اینکه رزمندگان استان سمنان حضوری فعال و گسترده در دفاع مقدس داشتند گفت: مشخصات بیش از 40 هزار رزمنده به ثبت رسیده است.

 

هراسانیان برگزاری رژه نیروی های مسلح، پیاده روی خانوادگی در مرکز استان وشهرستان ها،سخنرانی قبل از نماز جمعه، تجلیل از رزمندگان ، ایثارگران وخانواده شهداء در همه شهرستان ها، افتتاح گردان های جدید، غبار روبی گلزار شهداء ،سرکشی از خانواده معظم شهداء، برگزاری تئاتر خیابانی، برگزاری یادواره شهداء را از برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس دراستان سمنان برشمرد.

 

وی همچنین به برگزاری جشنواره مالک اشتر، اجرای سرود دفاع مقدس، رونمایی از 16 کتاب دفاع مقدس،نواختن زنگ مهر ومقاومت،رونمایی از تمبر شهداء استان،ایجاد نمایشگاه دفاع مقدس و... در هفته دفاع مقدس اشاره داشت و افزود: اقتدار جمهوری اسلامی در تمامی عرصه ها  به برکت دفاع مقدس است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فازاول پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان سال آینده به بهره برداری می رسد

مديرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان سمنان از بهره برداری وافتتاح فاز اول پارک موزه دفاع مقدس این استان در نیمه اول سال آینده خبرداد.

 

سرهنگ فریدون پهلوانی با اشاره به اینکه پروژه پارک موزه دفاع مقدس از مصوبات و اعتبارات سفر مقام معظم رهبری است،گفت: این پروژه در فاز اول با چهار هکتار وفضای زیر بنایی 10 هزار متر مربع شامل ساختمان اداری، سر در اصلی،ساختمان موزه دفاع مقدس، صحن تاریخ ، میدان شروع جنگ تحمیلی و محوطه فرهنگی با 90 درصد رشد فیزیکی تا نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

وی  با بیان اینکه پارک موزه و مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سمنان به صورت یک فضای سبز و پارک مفهومی در زمینی به وسعت ۱۲ هکتار در حاشیه شرقی شهر سمنان و در مجاورت راه اصلی و مصلی قرار دارد ادامه داد:این پارک با هدف نشان دادن ویژگی های شاخص هشت سال دفاع مقدس و شناساندن ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی و انسانی این دوران به بازدید کنندگان طراحی شده است.

 

پهلوانی با اشاره به اینکه برای تکمیل فاز اول این پروژه 210 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است اظهارداشت: تا کنون حدود 155 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

 

مديرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان سمنان از طراحی پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان در سه فاز خبردادوافزود: این پارک یکی از بزرگترین پارک موزه شرق کشور محسوب شده و راه‌اندازی آن می‌تواند در معرفی گوشه‌ای از رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام در سال‌های سراسر نور دفاع مقدس موثر باشد.

 

 

 

کد خبر 486298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha