۶۲۲ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان اردبیل برگزار خواهد شد

خبرگزاری شبستان: مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: ۶۲۲ برنامه فرهنگی، رزمی، بصیرتی و ولایت مداری به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان اردبیل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، علیرضا حسن زاده، مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل امروز (24 شهریور) در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس از 31 شهریور به مدت هشت روز با 622 برنامه فرهنگی، رزمی، بصیرتی و ولایت مداری با همکاری نواحی و اقشار مختلف بسیج به شکل گسترده برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه تشکل های مردمی، محلی و نهادهای اجرایی آمادگی خود را برای برگزاری جشن های هفته دفاع مقدس اعلام کرده اند، تصریح کرد: اولین روز هفته دفاع مقدس با نام «نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی»، دومین روز «روحانیت، علم و دانش و سربازان» سومین روز«شهدا،جانبازان، صلابت و فخرآفرینی»، چهارمین روز «معنویت، زنان، خانواده و صلابت»، پنجمین روز «دفاع همه جانبه جوانان و پشتیبانی ملت و اصناف»، ششمین روز «ولایت مداری، رزمندگان، پیشکسوتان و دلاورمردان عرصه دفاع مقدس» هفتمین روز «وحدت ملی، بصیرت ارزشی و بیداری اسلامی و مقابله با استکبار» و آخرین روز را «فرماندهان و حماسه آفرینان» نامگذاری شده است.

 

حسن زاده با بیان این مطلب که از 622 برنامه تعداد 66 برنامه در شهرستان اردبیل برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: 56 برنامه در شهرستان خلخال و کوثر، 25 برنامه در شهرستان نیر، 39 برنامه در شهر نمین، 41 برنامه در  شهرستان سرعین، 30 برنامه در شهرستان مشگین شهر، 67 برنامه در شهرستان پارس آباد، 45 برنامه در شهرستان بیله سوار، 32 برنامه در شهر اصلاندوز، 11 برنامه در پایگاه های دانشجویی و 190 برنامه در اقشار و نواحی مقاومت بسیج برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول با اعلام اینکه نمایشگاه رزمی فرهنگی تدارک دیده شده تداعی عملیات خیبر خواهد بود، افزود: این نمایشگاه از 31 شهریور تا 10 مهر ماه با هدف تداعی عملیات خیبر که اولین عملیات مشترک ارتش و سپاه به صورت آبی و خاکی خواهد بود.

 

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت عباس(ع) استان با اشاره به اینکه مکان این نمایشگاه منطقه تفریحی شورابیل خواهد بود، ادامه داد: برگزاری بزرگترین همایش پیاده روی و پوشش خبری آن توسط شبکه سه سیما و دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان از دیگر ویژه برنامه هفته دفاع مقدس خواهد بود.

 

وی با بیان این مطلب که برگزاری نشست های بصیرتی، مسابقات ورزشی و برپایی ایستگاه های صلواتی از دیگر برنامه ها خواهد بود، اظهار داشت: اعزام راویان فتح و نور به مساجد و مدارس برای خاطره گویی دوران دفاع مقدس، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، بازدید دانش آموزان از نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات خیبر از دیگر برنامه ها این هفته خواهد بود.

 

حسن زاده با اعلام این مطلب که نشست نویسندگان و پیشکسوتان رسانه های حوزه دفاع مقدس با امام جمعه اردبیل و استاندار از برنامه های جنبی نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات خیبر خواهد بود، یادآور شد: رژه نیروهای مسلح طبق برنامه ها همه ساله در 31 شهریور برگزار خواهد شد.

کد خبر 486391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha