استفاده 5 هزار مددجو از برنامه های فرهنگی کمیته امداد خراسان جنوبی

قائم مقام کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در تابستان امسال بیش از 5 هزار مددجو از این برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد استان استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدحسین عنایتی‌فر، قائم مقام کمیته امداد خراسان جنوبی، امروز (6تیر) در مراسم افتتاحیه طرح اوقاف فراغت کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از خدمات ارزشمند کمیته امداد در عرصه خدمت‌رسانی به محرومان انجام امور فرهنگی است.


وی با بیان اینکه اولویت های این نهاد در سال جاری توانمند سازی فکری مددجویان است، افزود: در این راستا، طرح نظام جامع آموزش خانواده با بهره گیری از مشاوران دینی و خانواده با هدف ارتقا و تقویت باورهای دینی در بین مددجویان در سطح استان در حال اجراست.

 

عنایتی‌فر گفت: در این طرح هشت هزار خانواده تحت پوشش، با شرکت در اردوها و کانون های سطح استان، از برنامه های آموزشی وفرهنگی استفاده می کنند.

 

وی افزود: برای اجرای این طرح دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات کشوری کمیته امداد امام خمینی (ره) پیش بینی شده است.

 

عنایتی‌فر اذعان داشت: کلاس های اوقات فراغت استان، که از امروز در مجتمع فرهنگی و تربیتی شهید آوینی شهرستان بیرجند آغاز شد به صورت مباحثه ای جهت ایجاد روحیه تحقیق در دانش آموزان اجرا می شود.


وی اظهار کرد: در این کلاس ها که با حضور 19 مربی زن و 13مربی مرد برگزار می شود، 345 دانش آموز، در مقاطع ابتدائی، راهنمائی و متوسطه شرکت می کنند.

 

عنایتی‌فر شعار فرهنگی این مجموعه را "ایمان، همت و توانمندسازی" ذکر کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در کانون فارغ‌التحصیلان کمیته، آموزش مهارت‌های زندگی، ارتقا و تقویت باورهای دینی و جلوگیری از انتقال فقر علمی و فرهنگی والدین به دانش‌آموزان از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

 

وی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی با هدف تعمیق باورهای دینی، توانمندسازی فکری و روحی و به منظور مصونیت از آسیب‌های فرهنگی و تقویت بصیرت دینی در مقابله با آسیب‌های فرهنگی اقدام به برگزاری کلاس‌های مختلفی می‌کنند.

 

قائم مقام کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: در کانون‌های فرهنگی این مجموعه 120 ساعت کلاس در طول هفته برای افراد پیش‌بینی شده است.

 

عنایتی‌فر با بیان اینکه امسال یک‌هزار و 600 نفر در غالب اردوهای خانوادگی در اردوگاه یادگار امام بیرجند شرکت می کنند، یادآور شد: در این اردوها به مدت هشت خراسان جنوبی میزبان افرادی از استان‌های سیستان، خراسان رضوی و کرمان است.


پایان پیام/
 

کد خبر 48894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha