التزام به مذهب تشیع دلیل بی اعتنایی مسئولان عربستانی به ما است

نماینده ایران در مسابقات بین المللی گفت: ما در عربستان به دلیل پیروی از مذهب تشیع مورد بی اعتنایی مسئولان مسابقه قرار گرفتیم، در حالی که مسئولان جمهوری اسلامی برای پیروان تمامی مذاهب احترام قائل هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نماینده کشورمان در بیست و هشتمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم گفت: ما در عربستان به دلیل محدویت های مذهبی و به خاطر اینکه ما شیعه بودیم مورد بی اعتنایی مسئولان مسابقه قرار گرفتیم در حالی که ایران به تمام شرکت کنندگان چه سنی و چه شیعه به یک چشم نگاه می کند.

بنابراین گزارش، مرتضی محمد نژاد، حافظ کل قرآن از آذربایجان غربی است  بدون حضور در کلاس آموزشی خاص و در منزل حفظ کل قرآن را طی سه سال به اتمام رسانده و تا به حال در 12 دوره مسابقات کشوری و چهار دوره مسابقات بین المللی شرکت داشته است.

این حافظ 24 ساله در سال 89 در کنار نفرات برگزیده رشته های قرائت، ترتیل و مفاهیم سی و سومین دوره مسابقات سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان نفر نخست رشته حفظ کل انتخاب شد و به بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی سقرآن راه یافت.

محمد نژاد که به دلیل دور بودن از پایتخت تا به حال نتوانسته اطلاعی در مورد رقیبان خارجی خود در مسابقات به دست بیاورد بدون بررسی و سنجش سطح حریفان، حداقل سه ساعت در روز را برای تمرین حفظ اختصاص داده و امیدوار است بتواند مقام نخست را از آن خود کند.

وی درباره سابقه حضورش در مسابقات بین المللی کشورهای دیگر می گوید:مسابقات ایران قابل مقایسه با سایر کشور ها نیست و عدالت در داوری تنها در ایران اجرا می شود در حالی که در مسابقات سایر کشور ها، کشور میزبان رتبه های برتر را به خود اختصاص می دهد.

محمد نژاد که تجربه شرکت در مسابقات کشورهای امارات،مصر، عربستان و لیبی را دارد درباره کیفیت برگزاری مسابقات آنان معتقد است: در کشورهای عربی مانند لیبی، مصر و عربستان امکانات مناسبی در اختیار متسابقین قرار داده نمی شود به گونه ای که در این کشورها مکانی به نام سالن برای برگزاری مسابقات وجود ندارد و شرکت کنندگان تنها در یک اتاق به رقابت می پردازند. آنها حتی مترجم هم در اختیار شرکت کنندگان قرار نمی دهند و از این جهت ما در آنجا احساس بیگانگی می کردیم.

این حافظ قرآن از برخورد مسئولان کشورهای مزبور ابراز نارضایتی کرده و حتی از غربت متسابقین شیعه در برخی مسابقات یاد کرد و گفت: در عربستان به دلیل محدویت های مذهبی و به خاطر اینکه ما شیعه بودیم و از ایران شرکت کرده بودیم مورد بی اعتنایی مسئولان مسابقه قرار گرفتیم در حالی که ایران به تمام شرکت کنندگان چه سنی و چه شیعه به یک چشم نگاه می کند.

وی در عین حال از مسئولان کشورمان هم گله کرده و می گوید: هرچند برپایی مسابقات قرآنی به رواج فرهنگ قرآنی در جامعه کمک می کند اما کافی نیست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی سازمان اوقاف و امور خیریه محمدنژاد ادامه داد: من به عنوان نماینده جامعه قرآنی از مسئولان می خواهم که بعد از اعلام نتایج مسابقات نیز، قاریان و حافظان را فراموش نکرده و حمایت خود را از جامعه قرآنی ادامه دهند.

شایان ذکر است، بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن از 8 تا 13 تیرماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

پایان پیام /
 

کد خبر 48928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha