تجلیل از بانوان قرآنی، تجلیل از بیوت وحیانی است

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز به برکت انقلاب و نظام مبتنی بر ولایت زنان ما با رعایت عفاف و حجاب در عرصه های جهانی حضور داشته و به اسلام، قرآن و اهل بیت خدمت می کنند.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در دومین همایش تجلیل از بانوان قرآنی تجلیل از بانوان این عرصه را تقدیر از بیوت قرآنی دانست و گفت: تمامی احزاب موفق در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی بانوانی مومن و متدین را در پشت خود داشته اند چرا که زن محور و چراغ خانه و اگر او نورانی نباشد دیگر اعضای خانواده نیز با قرآن مانوس نمی شود.

وی با ابراز خرسندی از تربیت فرزندانی عالم در دامان مادران قرآنی در دنیای امروز اظهار کرد: افرادی همچون امام راحل و رهبر معظم انقلاب در دامان بانوانی متدین و عالم و عامل رشد یافته است و شهدای 8 سال دفاع مقدس که با رشادت ایستادگی کرده اند نیز در دامان مادرانی مومن و متعهد تربیت شده اند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به وصیت نامه سیاسی، عبادی امام خمینی (ره) تصریح کرد: افراد تربیت شده در دامان مادران قرآنی مدافع اسلام، قرآن و اهل بیت اند و امروز ما می توانیم به این زنان افتخار کنیم که در سایه ولایت و حکومت ولایی مشغول خدمت به اسلام و قرآن هستند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به حدیث ثقلین عنوان کرد: رهبری امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای سرمایه های جامعه را به فعلیت رسانده و امروز به برکت نظام و انقلاب زنان ما می توانند الگوی جهانی برای تمامی زنان آزاده باشند.

وی حضور زنان مسلمان در عرصه های جهانی همراه با عفاف و حجاب را از ویژگی های بانوان تربیت شده در مکتب قرآن دانست و ابراز کرد: ایران پیش از انقلاب جدای از قرآن شناخته می شد و حتی در هنگام حج اهل سنت ما را برادران یهود می خواندند اما پس از پیروزی انقلاب و در یک بازه زمانی سی ساله تاکنون بالغ بر 1900 نفر از برادران و خواهران در رقابت های بین المللی رتبه های نخست را کسب کرده اند که نشان از تلاش مادران برای تربیت فرزندان قرانی دارد.

حجت الاسلام محمدی برگزاری همایش تجلیل از بانوان قرآنی را توفیقی الهی خواند و خاطرنشان کرد: اگر میان بانوان و آقایان رقابت قرآنی برگزار شود چه بسا خواهران گوی سبقت را بربایند و این در سایه عمل به قرآن اتفاق می افتد چرا که بنا بر احادیث ائمه اطهار اصلاح جامعه به اقامه نماز و تمسک به قرآن نیاز دارد.

بنابراین گزارش خانم فرزانه، دبیر همایش تجلیل از بانوان فعال در عرصه قرآن با بیان این مطلب که قرآن به زمین فرو فرستاده شده تا انسان را به بالاترین درجات برساند گفت: سازمان اوقاف می کوشد با عمل به حدیث حضرت زهرا (س) فعالیت های قرآنی فرهنگ وقف و زیارت بقاع متبرکه را در جامعه نهادینه کند.

وی با اعلام معرفی بانوان فعال قرآنی از 40 دستگاه و مجموعه برای حضور در این همایش ابراز کرد: آموزش، تحقیق و پژوهش و تبلیغ و ترویج تاکید به نهادهای قرآنی کسب رتبه در رقابت های قرآنی داوری مسابقات و تالیف تولید نرم افزار، اطلاع رسانی، هنر، خانواده های موفق و وقف با محور کتاب الهی بخشهایی است که در آنها افرادی برای تجلیل در این همایش انتخاب شده اند.

فرزانه با اشاره به برگزاری جلسات هم اندیشی با حضور استادان حوزه و دانشگاه به منظور برگزاری هر چه بهتر این همایش تصریح کرد: کتاب سرآمدی بر قرآن و علوم انسانی و انجام مقدمات تالیف کتاب مجموعه نگاشته های علمی با تکیه بر قلم قرآنی ولایت از نتایج این جلسات هم اندیشی است که در آینده نزدیک به علاقه مندان عرضه می شود.

دبیر دومین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی خاطرنشان کرد: بنابر رایزنی های انجام شده تمامی دستگاه های مرتبط برای تکفل بخشی از فعالیت های دبیرخانه این همایش اعلام آمادگی کرده اند تا محور قرآنی زنان در سراسر کشور راه اندازی شود.

شایان ذکر است، دومین همایش تجلیل از بانوان فعال در عرصه قرآن شنبه 11 تیر با حضور حجت الاسلام خاتمی، عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.


پایان پیام/


 

کد خبر 49023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha