دارالعباده داغدار فقدان نابغه قرآنی جهان اسلام است

خبرگزاری شبستان: حاج حسن دانش یکی از نابغه های قرآنی و بین المللی استان یزد است که متاسفانه در حادثه منا جان خود را از دست داد و امروز (۹مهر) در زمره کشته شدگان این واقعه قرار گرفت.

خبرگزاری شبستان - یزد:

 

مرحوم حاج حسن دانش، قاری ممتاز از استان یزد، متولد 1365 و دارای تحصیلات سطح سه حوزه علمیه است.

 

وی فعالیت قرآنی را از 10 سالگی آغاز کرد و مقام های ملی و بین المللی بسیاری کسب کرد که از جمله آنها می توان به مقام نخست مسابقات بین ‌المللی قرآن کریم در تونس در سال 91 و سی ‌و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته قرائت در اسفند سال 93 اشاره کرد.

 

 

وی در مراسم های مختلف در کشور به منظور تلاوت های قرآنی خود حضور پیدا کرد و مورد استقبال مردم کشور قرار گرفت.

 

مرحوم حاج حسن دانش در صحبت های خود در مصاحبه با رسانه های مختلف در خصوص وقف در زمینه قرآنی و همچنین صوت مناسب برای خواندن قران تاکید داشت.

 

وی، ۲ بار در برابر مقام معظم رهبری تلاوت داشت که در بیان خود به با بیان جزئیات دیدارهای خود با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: سال 94 برای دومین بار در محضر مقام معظم رهبری تلاوت داشتم و در این راستا سال 1382 در 17 سالگی در محضر ایشان تلاوت کردم؛ در آن زمان استرس خاصی داشتم که تا قبل از آن چنین حسی را تجربه نکرده بودم بعد از این تجربه زیبا همیشه از خدا می‌خواستم که توفیق تلاوت مجدد در محضر ایشان را به من بدهد که امسال با موفقیت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به آرزویم رسیدم.

 

این قاری بین المللی با بیان اینکه تلاوت در محضر معظم‌له بسیار سخت است، بیان کرده است: پیش از حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، در کنار تمرین برای مسابقات برای تلاوت در محضر ایشان هم برنامه‌ریزی کرده بود که البته می‌دانستم رهبری در مناسبت‌های مختلف قاریان را به ارائه تلاوت‌های معنامحور تشویق می‌کردند به همین جهت من هم سعی کردم در محضر ایشان تلاوتی معناگرا داشته باشم البته در این راستا به راهنمایی‌های اساتید نیز عمل کردم.

 

مرحوم دانش خاطرنشان کرد که دیدار آخر خود با مقام معظم رهبری یکی از بهترین خاطرات افتخارآفرین زندگی‌اش است و درباره صحبت‌هایش با رهبری بیان کرده است: پس از پایان تلاوت که به دست‌بوسی ایشان رفتم، تشکر کردند و گفتند: «آیات خیلی خوبی بود، صدای بسیار خوبی داشتید؛ صوت و لحن و وقف و ابتدا هم خوب بود». این فرمایش آقا برایم بسیار دلنشین بود و خوشحالم که ایشان اینگونه به من توجه کردند.

 

اما آنچه که دل جهان اسلام و به خصوص جامعه قرانی کشور و مردم دارالعباده یزد می سوزاند، فراق و درد دوری این قاری بین المللی با فرزندان پنج و ۶ ساله اش است.

 

 

این قاری بین المللی به همراه قاریان کشوری امسال از تهران به حج تمتع اعزام شد و در طول سفر خود نیز با خانواده و دوستان خود رابطه صمیمی داشت و حتی در اخرین روزها نیز تصاویری از اعمال حج خود به همراه دوستانش در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بود.

محسن حاج حسنی کارگر نیز از دوستان حاج حسن دانش بود که وی نیز جان خود را در این سفر از دست داد و جامعه قرانی کشور را در داغ خود گذاشتند.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین علی گندمی، اولین استاد حاج حسن دانش بوده که این قاری بین المللی را افتخاری برای جامعه قرآنی و به خصوص یزد می دانست.

وی افزود: دانش زحمات طاقت فرسای بسیاری کشید به همین خاطر سه مرتبه برتر ایران شد و یک بار در مسابقه شکوفه ها، یعنی قاریان کوچک تر از 16 سال، رتبه اول کشوری را به دست آورد، اتفاقا آن سال هم در محضر رهبر انقلاب قرائتی انجام داد.

 

 

حجت الاسلام گندمی تاکید کرد: این قاری یکی از بهترین قاریان جهان اسلام بود که فقدان وی داغ سنگینی برای جامعه اسلامی بود.

 

این قاری کشورمان بارها و بارها بر عقب بودن و کمبود فعالیت های قرانی در کشور تاکید می کرد و تمامی عقب افتادگی ها را به دلیل دوری از قران می دانست.

 

 

وی با بیان اینکه فضای جامعه امروز آنگونه که باید قرآنی نیست، گفت: کسانی که باید این جامعه را قرآنی کنند نه مسئولین هستن و نه اشخاص دیگری بلکه خود ما هستیم که باید فضا را قرآنی کنیم، اگر ما واقعا جامعه ای خوب و دور از افترا برای خودمان و فرزندانمان بخواهیم باید همه تلاش خود را برای قرآنی کردن جامعه بکار ببندیم.

 

 

از دیگر عناوین این استاد و قاری قرآن  رتبه دوم کشوری دانش آموزی دراستان اصفهان درسال78، رتبه اول کشوری درسال 80 در بخش نوجوانان در اردبیل، رتبه اول کشوری در سال های 81 و 82 در استان های زنجان و مشهد در مسابقات سازمان تبلیغات و ارشاد، رتبه اول کشوری در سال 85 در قزوین، رتبه اول مسابقات بین المللی جهانی در کشورتونس در سال91 و رتبه ممتاز در مسابقات بین المللی در کشور عربستان، حضور در ۱۲ کشور دنیا برای قرائت قرآن وحضور در ۲ دوره حج تمتع برای قرائت و مبلغ قرآن بود.

 

 

کد خبر 490383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha