یمن و سومالی صحنه بعدی سریال جنگی آمریکا !

استراتژی جدید ضدتروریسم آمریکا که تنها مبتنی بر حملات موشکی با جنگنده های بدون سرنشین است سهل ترین راه به سوی ایجاد تروریسم جهانی به رهبری آمریکا می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دولت باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در ارایه سیاستهای جنگ طلبانه خود با ادعای مبارزه با تروریسم اعلام کرده است که از این پس در کشورهایی مانند یمن و سومالی برای مبارزه با گروههای تروریسمی از جمله القاعده از حملات دقیق هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین به جای جنگ های زمینی استفاده خواهد کرد.

این در حالی است که برای جامعه بین الملل آشکار شده است که آمریکا نه تنها با این گروههای تروریستی مبارزه نمی کند بلکه از آنها برای ایجاد ناامنی در کشورها استفاده می کند بنابراین استراتژی گسترش جنگهای هوایی چیزی جز طرحی برای کشورگشایی های بیشتر برای آمریکا نیست.

جان برنان، مشاور باراک اوباما در امور ضدتروریسم در این باره ادعا کرده است: گروه القاعده به دنبال آن است تا با سوق دادن آمریکا به سمت جنگ های طولانی و هزینه بر که موجب برانگیختن احساسات ضدآمریکایی می شود ما را به لحاظ اقتصادی تحت فشار قرار دهد و به همین دلیل ما برای مبارزه با این گروه در کشورهای یمن و سومالی از حملات هوایی با هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کنیم.

به طور قطع می توان گفت: هدف آمریکا از به کارگیری این استراتژی جدید سوءاستفاده از اوضاع کنونی یمن و تحت فشار قرار دادن مردم بی دفاع آن برای باز کردن عرصه به منظور دخالتهای خارجی در کشوراشن است.

در حالی که 9 سال از آغاز جنگ در افغانستان و پاکستان می گذرد و خطر تروریسم با وجود نظامیان آمریکایی در این کشورها روز به روز افزایش می یابد برنان ادعا می کند که آمریکا القاعده را در افغانستان، پاکستان، یمن و سومالی نابود خواهد کرد.

بنابرگزارش لس آنجلس تایمز، در ادامه ادعاهای خود گفت: اکنون بزرگترین تهدیدها برای آمریکا از سوی گروههای القاعده است که به ویژه در یمن فعالیت های خود را گسترش داده است و به همین دلیل ما قصد داریم از حملات موشکی برای مبارزه با آنها استفاده کنیم.

استراتژی ضدتروریسمی آمریکا که مبتنی بر حملات موشکی است که در نهایت به جای از بین بردن تروریست ها موجب قتل عام مردم بی گناه کشورهای مورد تعرض واقع نشده می شود خود نوعی دیگر از تروریسم به شمار می آید که باید مقابله جدی با آن صورت گیرد زیرا در غیر این صورت موج وسیعی از حملات تروریسمی به رهبری آمریکا هر جهان را فرا خواهد گرفت.

پایان پیام/
 

کد خبر 49057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha