وداع پرشور مردم با لاله‌های بی‌پلاک/ پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در بیرجند آرام گرفتند

خبرگزاری شبستان: همزمان با هیجدهمین روز از ماه محرم، شهر بیرجند یک ‌بار دیگر میزبان «شهید گمنام » بود که با شکوه و عظمت وصف‌ناشدنی مردم پیکر مطهر این دو لاله بی‌پلاک در دانشگاه پیام نور بیرجند آرام گرفت.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: پل شهادت اصلی‌ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی می‌مانند و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به جای گذاشته و ثبات و استمرار خط سرخ حسین (علیه السلام) را با خون خود تضمین نمودند و راه شجاعت را به ما آموختند.

 

یکی از هدیه های بزرگ خدواند متعال بعد از هشت سال دفاع مقدس، بازگشت پیکر مطهر شهدای گمنام است که شهدا به عنوان مصادیق "عند ربهم یرزقون" آن را به بازماندگان و جوانان بعد از خود و جویندگان راه و رسم شهادت و حقیقت اهداء کرده اند و چه زیبا مقام معظم رهبری فرمودند: «این جنگ حقیقتاً یک گنج حقیقی ست که تمام شدنی نیست».

 

آری وجود حقیقی شهداء یک عزت و نعمتی است که تمام کشورهای دنیا باید در مقابل این عزت و بزرگی سر تعظیم فرود آورند.

 

اینجا خراسان جنوبی، اشکها خشک نشده اند هنوز با نامت یا حسین و با گمنامیت ای شهید و امروز که 20 و چند سال از جنگ می‌گذرد چشمها منتظر پیکرهایی است که پرچم سه رنگ ایران را با فخر بر خود پوشیده اند.

 

مردم مشتاق و منتظر بیرجند با اسپند و گل و گلاب‌هایی که بوی صفا و صمیمیت می‌داد به استقبال معراجیانی می آیند که سالها دور از وطن بودند و اکنون گمنام برگشتند... اشکها باریدن می‌گیرند ذکر یا حسین برلبها و دستها برای لمس لحظه ای تابوت پرچم پیچ دراز می‌شود.

 

امروز آسمان دیار کویر باری دیگر شاهد است شور و اشتیاق مردمی را که امتحان خود را در دفاع از میهن پس داده اند و حال با ورود شهدا جانهایشان و مسلک ولایت مداری‌شان قوتی دوباره می‌گیرد.

 

فاطمه حیدری، مادری که چشمانش به خاطر گریه کردن قرمز شده بود می گوید: یاد شهدا همیشه زنده است و هرگز در دل نمی میرد و امروز مدام به مادران این دو شهید فکر می‌کنم که هنوز چشم انتظار بازگشت نور چشمان خود هستند.

 

اما باید به او گفت مادرم امروز این مردم نشان دادند شهدا گمنام و غریب نیستند... پس ای آشناتر از تمام آشنایان ای مردان بی‌ادعایی که امروز شهرمان را رنگ و بوی دیگری دادید به دیار شهید پرور بیرجند خوش آمدید...

 

زینب اکبری، جوان 25 ساله ای است که با فرزند شیرخوارش در مراسم تشییع شهدا شرکت کرده و می‌گوید: این شهدا خالصانه از تمام لذتهای دنیا گذشتند و مادر و پدرشان نیز از فرزندانشان گذشتند فقط به خاطر خدا و اسلام اما بعضی از ما از همه چیز می‌گذریم تا دنیا و لذتهایش را بدست بیاوریم وای بر ما و خوشا به حال آنان.

 

او با گریه این جمله را زمزمه کرد:

« پندار ما اینست که ما مانده ایم و شهدا رفته اند اما حقیقت آنست که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند»

 

آری امروز باری دیگر در هجدهمین روز از ماه محرم عطر نفس‌های شهدا شهر بیرجند را معطر ساخته، حضور جانبازان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیز فضای معنوی حاکم بر شهر را دو چندان کرده است.

 

پلاکاردهایی نیز با مضمون شهید گمنام به شهر ما خوش آمدی، شهید گمنام سلام دست ما را رها نکنید در میان شرکت کنندگان در این مراسم دیده می شد و برخی از آنان پیشانی بند مشکی با مضمون یا حسین (ع) بر سر خود بسته بودند.

 

حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: تهذیب اجتماع در پرتو خون شهید تحقق پیدا می‌کند و خون شهدا ارتباط زمین و آسمان را حفظ می‌کند.

 

وی با بیان اینکه شهدا محور وحدت و انسجام جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: شهید جامعه را از زشت‌ها و بدی‌ها تطهیر می‌کند.

 

حجت الاسلام لطفیان بزرگترين اثر و خاصيت شهيد را حماسه آفريني دانست و افزود: خون شهید در جامعه هیجان ایجاد می‌کند تا به دشمن اجازه ندهند خیال تجاوز به مرزهای جغرافیای و عقیدتی را در سر به پرورانند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه پیام خون شهید عزت، غیرت و ولایت‌مداری است، گفت: تکریم شهیدان به آنست که این ملت هرگز در برابر سلطه‌گران مستکبر سر خم نکند.

 

ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: شهدا در ادامه مسیر حرکت وجهاد سیدالشهدا علیه اسلام حرکتی تعاملی رو به سعادت را شروع کردند.

 

وی ادامه داد: امام حسین علیه السلام یک عملیات برای کوبیدن طاغوت زمان خود و رضای الهی آغاز کردند و این پرچم به دست شهدا رسید و بعد از شهدا ما باید ادامه دهنده راه آنان باشم تا پرچم انقلاب را به دست امام زمان عج الله تعالی شریف بسپاریم.

 

نوفرستی تاکید کرد: اگر در انجام مسئولیت هایمان و ادامه دادن مسیر و حرکت شهدا، که همان حفظ اسلام و دادن آن به دست صاحب اصلی اش یعنی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) کوتاهی بکنیم در قیامت جلوی ما را خواهند گرفت.

 

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی یادآور شد: بر اساس آیات قرآن شهدا زنده‌اند و ناظر بر اعمال و رفتار و گفتار ما در دنیا هستند.

 

وی با بیان اینکه خدمت بی منت و اخلاص در عمل بهترین درسی است که می‌توان از شهدا آموخت، گفت: این شهدا نام در گمنامی گرفتند چرا که زندگی خود را در راه خدا و ارزش های اسلامی و مردم وقف کردند اما حاضر نشدند نامی از آنان به جا بماند.

 

براساس این گزارش زیارت و روضه امام حسین (علیه السلام) با حضور پرشور مردم ولایت مدار بیرجند در محبان الزهرا سلام الله علیها برای وداع با شهدا خوانده شد و بعد از تشییع این لاله‌های بی‌پلاک از میدان شهدا به سمت میدان ابوذر، سرانجام پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور بیرجند به خاک سپرده شدند.

 

این دو شهید گمنام یکی از در سن 18 سالگی در اسفندماه سال 62 در عملیات خیبر و جزیره مجنون و دیگری جوانی 16 ساله در اسفندماه 63 در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسید.

 

همچنین گفتنی است تاکنون در خراسان جنوبی 106 شهید گمنام دفن شده بودند که با تدفین این 2 شهید گمنام تعداد شهدای دفن شده در استان به 108 شهید می رسد و در 35 نقطه از استان زیارتگاه شهدا وجود دارد.

 

 

 

 

کد خبر 490889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha