بی تدبیری آل سعود، قربانی شدن نخبگان بین المللی قرآن

خبرگزاری شبستان: حادثه منا که حاصل بی تدبیری آل سعود در اداره حج را نمایان کرد، متاسفانه جان قاریان بین المللی کشورمان را گرفت و مردم جمهوری اسلامی را داغدار کرد.

خبرگزاری شبستان - یزد:

یکی از حوادثی که پس از عید قربان جامعه اسلامی و به خصوص مردم کشورمان را داغدار کرد، حادثه منا و درگذشت بیش از 646 نفر از حجاج در منا بود.

این حادثه جان بسیاری از مردم کشورهای اسلامی و به خصوص حجاج جمهوری اسلامی را گرفت که اقشار مختلف مردم از شهرهای کشورمان به نحوی عزادار این حادثه شدند.

اما آنچه که بیشتر دل مردم کشورمان را رنجاند حضور کاروان های متعدد از نخبگان کشور از جمله نخبگان قرآنی و قاریان بین المللی بود که در این حادثه حسن دانش، محسن حاجی‌حسنی کارگر، محمدسعید سعیدی‌زاده، امین باوی و فواد مشعلی، پنج عضو از 20 عضو کاروان قرآنی اعزامی به حج بودند که در حادثه منا جان خود را از دست دادند.

پیکر محسن حاجی حسنی کارگر و امین باوی در همان روزهای ابتدایی شناسایی شد و پیکر حاج حسن دانش نیز تا شب گذشته شناسایی نشده بود اما با شناسایی پیکر مطهر وی، جسد وی به تهران منتقل شد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد نیز ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان حجاج گفت: زائران خانه خدا با تأسی از مولای خود اباعبدالله(علیه السلام) در منای عشق شهید شدند، اما روسیاهی فاجعه منا برای کسانی است که نظاره گر این واقعه بودند و به مسئولیت خود عمل نکردند، آنهایی که تشنگی زائران را دیدند و به آنها آب ندادند و باید در محضر خداوند جوابگو باشند.

وی با اشاره به جنایات عربستان در یمن افزود: دنیا باید به جنایات آل سعود واکنش نشان دهد، آل سعود چگونه به خود حق می دهد که مردم یمن را زیر بمباران خود قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از بی تفاوتی سازمان ملل در مقابل جنایات آل سعود یادآور شد: این چه سازمان مللی است که در برابر این جنایات سکوت کرده است، عربستان در سوریه با ادعای دفاع از مردم می خواهد با دلارهای خود رئیس جمهورن قاونی سوریه را برکنار کند و در یمن با همین ادعا می خواهد حکومت قانونی را در یمن برقرار کند.

اما آنچه جهان اسلام را متوجه خود ساخته است بی کفایتی آل سعود و در گذشته نخبگان و قاریان بین المللی قرآنی بود که امیدواریم با پیگیری مسئولین مسببان این حادثه مشخص و مجازات شوند.

آل سعود امروز با جنایت های خود به نحوی آمریکا و اسرائیل و استکبار را دنبال می کند و با کشتار مردم بی گناه یمن و کمک به داعش این بی کفایتی خود را به سرحد خود رسانده است.

اگر تاکنون قربانی شدن کودکان و زنان را در تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان مشاهده کرده‌ بودیم، امروز به مراتب جنایاتی هولناک‌تر در یمن توسط آل‌سعود به نیابت از آل یهود رقم خورده است که روح بشریت و انسانیت را مخدوش می‌کند.

 

کد خبر 491073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha