رونمایی از ۳ اثر تولیدی در همایش ملی« بزرگداشت مهدی اخوان ثالث» در یزد

خبرگزاری شبستان: عضو هیات علمی دانشگاه یزد با اشاره به برگزاری همایش ملی « بزرگداشت مهدی اخوان ثالث» در یزد گفت: در این همایش از ۳ اثر تولیدی در همایش ملی« بزرگداشت مهدی اخوان ثالث» در یزد رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید پویان، دبیر علمی اولین همایش ملی «بزرگداشت مهدی اخوان ثالث» در یزد امروز(۱۳ مهر) در جمع خبرنگاران، گفت: اولین همایش ملی « بزرگداشت مهدی اخوان ثالث» به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه یزد، اداره ارشاد استان یزد، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد برگزار می شود.

 

وی افزود: اولین فراخوان این همایش به دانشگاه های کشور 12 فروردین سالجاری به بیش از یک صد دانشگاه کشور ارسال شد.

 

وی افزود: در دوماه اول 545 چکیده مقالات به دبیرخانه این همایش ارسال شد و یک ماه نیز فرصت دریافت اصل مقالات بود که در این مدت 328 اصل مقاله به دبیرخانه ارسال شد و این نشان از اهمیت توجه به این بخش بود.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: مجموعه مقالات نزدیک به 128 مقالات است که از بین 328 مقاله پذیرفته شده و تمامی آثار تولیدی است و این افتخاری است که در این همایش داریم.

 

دبیر علمی اولین همایش ملی بزرگداشت مهدی اخوان ثالث ادامه داد: استادان داخلی و خارجی از جمله سیروس شمیسا، حسن میرعابدینی، جعفر شجاع کیوانی، باقرزاده وفا، گلزخسار صفی آوا از تاجیکستان، محمدی از افغانستان، محمدعلی شاهی هستند.

 

پویان گفت: نگاه ما به همایش مهدی اخوان ثالث کاملا علمی است و آورده این همایش تولید 5 کتاب یک لوح فشرده، بیش از 45 مقاله در استان یزد، 328 مقاله در کل کشور است.

 

دبیرعلمی اولین همایش ملی بزرگداشت مهدی اخوان ثالث خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا نیز پوستر فراخوان شعر هم به سراسر کشور ارسال شد و بیش از 250 سروده متناسب و اهدایی به اخوان ثالث دریافت شد.

 

پویان تصریح کرد: برای داوری مقالات از نیروهای تخصصی در دانشگاه یزد و از اساتید کشوری استفاده کردیم که از 35 استاد در بخش مقالات با ما همکاری کردند.

 

وی ادامه داد: در بخش شعر نیز 4 نفر داور داشتیم که ۲ استاد در سطح کشوری و ۲ نفر نیز در استان انتخاب شدند که پس از بررسی ها، حضور دانشگاهیان در این بخش بسیار چشمگیر بود و از بین 6 برگزیده  سه نفر از اساتید دانشگاهی بودند.

 

دبیر علمی اولین همایش ملی بزرگداشت مهدی اخوان ثالث گفت: خروجی این همایش تولیدات علمی آن بود و با توجه به اینکه این همایش در سطح ملی بود از نظر تعداد آثار تولیدی از سطح بین المللی بسیار بالاتر بود.

 

پویان بیان کرد:سه اثر تولیدی جدید با عنوان کتاب شناسی اخوان ثالث، همراه با امید و مدخل به اثرات اخوان ثالث، پرنیان آبگین پرده در خصوص گزیده مقالات این همایش از جمله خروجی های مهم این همایش است که در رو برگزاری همایش رونمایی می شود.

 

وی افزود: ویژگی علمی این همایش به نحوی است که به بخشها و ویژگی های شخصیت مختلف مهدی اخوان ثالث پرداخته می شود و ابعاد ناشناخته مهدی اخوان ثالث معرفی می شود.

 

 

کد خبر 491411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha