مراسم های بزرگداشت، زمینه اشاعه و ترویج فرهنگ، علوم اخلاق و هنر را به ما می آموزد

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد ضمن بزرگداشت یاد و خاطره مهدی اخوان ثالث گفت: مراسم های بزرگداشت،  زمینه های اشاعه و ترویج فرهنگ، علوم اخلاق و هنر را به ما می آموزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد، روز گذشته( 15 مهر) در همایش بزرگداشت مهدی اخوان ثالث در دانشگاه یزد، گفت: بزرگداشت اخوان ثالث بزرگداشت علم و ادب و هنر است و در واقع این گونه بزرگداشت ها زمینه های اشاعه و ترویج فرهنگ و علوم اخلاق و هنر را به ما می آموزد و خود عامل ترویج علم و ادب است.

وی افزود: این محافل می تواند سرمایه های بزرگ را به جامعه معرفی کند و منبع و ذخایر عظیم هویت ملی و دینی و فرهنگی ما را نشان دهد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: این گونه آیین ها بزرگداشت آزادی و آزادگی انسان های رو به کمال است و بزرگداشت عشق و زیبایی، لطافت و محبت، ارزش های انسانی است و بزرگداشت کسانی است که پیام خود را به زیباترین وجه به ما رساندند و حرف های ناگفتنی را به بیانی زیبا گفته اند تا ما به هوش و هوشیار باشیم.

میرمحمدی تصریح کرد: این عزیزان بودند که امروز آثار آنها برای ما درس های بزرگی شده است.

وی افزود: افرادی که اینگونه ماندگار هستند و همچون شمعی درخشان و خورشیدی تابان در جمع ما می درخشند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: ما وقتی در طول تاریخ دقت می کنیم می بینیم که بزرگان علم و ادب و فرهنگ کوشش های زیادی داشتند تا میان انسان ها زبان مشترک بیافرینند و دلها را همراه کنند و نگاه توحیدی را در جامعه تقویت کنند و توجهات را به خدای یگانه جلب کنند.

میرمحمدی بیان کرد: این بزرگان تلاش کردند تا جامعه را از نفاق و اختلاف دور کنند و این چهره های علم و ادب است که فرهنگ ها را به هم پیوند می دهد و قدرت الهی می آفریند و همه را در یک مسیر هدایت می کند و ما امیدواریم نشانه های هدایت را فراموش نکنیم و از این خط غافل نشویم.

وی ادامه داد: آنهایی که حریم قلم را می شناسند هرگز از مسیر الهی و صحیح دور نمی شوند و قسم خدا را به خاطر دارند و به آن احترام می گذارند و کسانی که این حریم را نادیده می گیرند و هرچه در سلیقه خود است بر قلم جاری می سازند باید به خود بیایند زیرا قلم مقدس است و نباید کلمات زشت و ناپسند در ان جاری شود.

استاندار یزد گفت: آنچه بر قلم جاری شد هریک باید گوهری برای نسل های امروز و آینده باشد تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

میرمحمدی بیان کرد: امیدواریم این آیین ها نهادینه شود تا بتوانیم بزرگان خود را به جوانان معرفی کنیم و آنها را با فضای ادبی و فرهنگی آشنا کنیم و فضای تنگ نظری را از خود دور کنیم و دنیای تازه ای برای خود ایجاد کنیم.

کد خبر 492134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha