دشمن به دنبال استحاله فرهنگی و بی ارزش کردن اعتقاد ماست/ لزوم توجه هیئت های مذهبی به جریانات انحرافی دشمن

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، گفت: روح حماسی و دشمن ستیزی باید در هیئت های مذهبی ترویج یابد و اگر چنین اتفاقی نیفتد، نشان می دهد که نتوانسته ایم رسالت واقعی خود را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه شب گذشته(13 مهر) در گردهمایی مسئولین هیئات مذهبی، مداحان و شاعران آئینی استان کرمانشاه، اظهار کرد: امروز با وجود چالش ها و مشکلات داخلی و خارجی، ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه از امنیت بالایی برخوردار است.

 

وی، با اشاره به نفوذ فرهنگی دشمن بر مسئولیت بیشتر هیئت های مذهبی تأکید کرد و افزود: دشمنان به دنبال استحاله فرهنگی و بی ارزش کردن اعتقادات ما هستند.

 

این مقام مسئول، با بیان اینکه رؤسای هیئت های مذهبی مؤظفند تاریخ ارزشمند شیعه را در قالب شعر و مداحی با استفاده از مداحان مجرب به نسل جوان کنونی انتقال دهند، گفت: اگر نتوانیم به درستی در راه انتقال این فرهنگ گام برداریم، باید منتظر اقدامات عملی دشمن بود.

 

به گفته سردار ریحانی، در ایام محرم و صفر باید با روح حماسی و حسینی به دور از هر گونه هراسی مانند امام حسین(علیه السلام) که برای حفظ دین و احیای امر به معروف و نهی از منکر از تمام وجود خود و خاندانش گذشت، در راه ارزش های اعتقادی گام برداریم.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، تصریح کرد: امروز بزرگترین ترس دشمنان از اعتقادات ماست که موجب شده آمریکا را به پای میز مذاکره و گفتمان با ایران اسلامی بکشاند و همه باید برای حفظ این اعتقادات از کمترین تلاشی دریغ نکنیم.

 

وی، با بیان اینکه هیئات مذهبی امروز باید به دنبال یک اقدام انقلابی باشند، اذعان داشت: صرف حضور در مجالس عزا تنها سینه زنی و اشک ریختن نیست، بلکه روح حماسی و دشمن ستیزی نیز باید هویدا باشد.

 

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: روح حماسی و دشمن ستیزی باید در هیئت های مذهبی ترویج یابد و اگر چنین اتفاقی نیفتد، نشان می دهد که نتوانسته ایم رسالت واقعی خود را انجام دهیم.

 

سردار ریحانی، با اشاره به اینکه در زمان قبل از انقلاب نیز مجالس عزا و نوحه زنی برای امام حسین(علیه السلام) برگزار می شد، گفت: امام با داشتن تفکر انقلابی، تفکرات دینی را بازخوانی کردند و به این دلیل بود که انقلاب ما با یک هیبت جهانی در مقابل استکبار ایستاده است.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، اضافه کرد: وظیفه هیئت ها، گسترش باورها اعتقادی و جلوگیری از انحرافات اخلاقی است که دشمن سعی دارد آن را در کلام مداحان وارد کند.

 

به گفته وی، استکبار به دنبال این است که اسلام آمریکایی را در جهان ترویج دهند و بی تفاوتی در ارزش های اعتقادی را در جوامع اسلامی رواج دهند.

 

این مقام مسئول، با بیان اینکه دشمن درصدد است که از طریق سه موضوع بر جهان اسلام مدیریت کند، گفت: تفرقه افکنی از جمله موضوعات مورد توجه دشمن است.

 

سردار ریحانی، ادامه داد: خارج کردن فلسطین از اولویت کاری مسلمانان و همچنین رواج اسلام آمریکایی از طریق بی تفاوتی مردم از دیگر موضوعاتی است که دشمن به دنبال محقق کردن آن است.

 

کد خبر 491516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha