«مرگ بر ‌آمریکا» شعار محوری ۱۳ آبان/ حجاج با لباس احرام در راهپیمایی شرکت کنند

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی پیشنهاد کرد: حجاجی که امسال در مراسم حج تمتع حضور داشته اند به همراه دانش آموزان با پوشیدن لباس احرام در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام مرتضی ابراهیم زاده امروز (۱۸ مهر) در جلسه برنامه ریزی ستاد گرامیداشت دهه استکبار ستیزی و راهپیمایی 13 آبان اظهارداشت: دهه استکبار ستیزی سه واقعه تاریخی تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، شهادت جمعی از دانش آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره) است.

 

وی با اشاره به فاجعه منا گفت: امام خمینی(ره) تاکید داشتند که آل سعود فاسد است و حساب آن با مسلمانان اهل سنت کشور عربستان جدا است.

 

وی با بیان اینکه علمای اهل سنت کشور بخصوص استان ما در مقابل فاجعه منا قاطع ایستادند، افزود: شرکت علماء و مسلمانان اهل سنت در مراسم جانباختگان فاجعه منا ارزشمند بود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آل سعود با هم پیمانانشان بخصوص آمریکا از گروه های تروریستی داعش حمایت می کنند، تاکید کرد: شعارهای روز مبارزه با استکبارستیزی بیشتر با محویت شعار " مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود" خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه پیشنهاد می شود امسال حجاجی که در مکه حضور داشتند به همراه دانش آموزان با پوشیدن لباس احرام با نماد خاص و به یاد حجاج کشته شده در این فاجعه در راهپیمایی شرکت کنند.

 

وی هدف از این پیشنهاد را حفظ روحیه انقلابی در دانش اموزان دانست و ادامه داد: مبارزه با استکبار و حفظ روحیه انقلابی فرمان امام خمینی(ره) است.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده با تاکید بر اینکه باید نسبت به موضوع استکبار ستیزی توجه خاصی داشته باشیم خطاب به همه مسئولان شرکت کننده در این جلسه گفت: همه ما متعهد هستیم که روحیه استکبارستیزی مد نظر امام خمینی (ره) و امام خامنه ای را به نسل های انقلاب منتقل کنیم.

 

وی با بیان اینکه هرساله در دهه استکبار ستیزی یک شهید شاخص معرفی می شود، افزود: امسال شهید رحیمی یکی از شهدای پیرو خط امام(ره) به عموم مردم بخصوص دانش آموزان و دانشجویان معرفی خواهد شد.

 

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید علاوه بر حضور پرشور دانش آموزان، حضور اقشار مختلف مردم نیز در راهپیمایی ۱۳ آبان نسبت به گذشته بیشتر و باشکوه تر باشد، گفت: نباید کار کنیم که فردا شرمنده خون شهدا باشیم.

 

محمد حسن زنگویی مسئول ستاد نماز جمعه بیرجند نیز اظهارداشت: مردم، دانش آموزان و دانشجویان با حمایت از رهبری باید همانند گذشته محکم تر و با شکوه تر در مراسم راهپیمایی روز استکبار ستیزی شرکت کنند.

 

وی متذکرشد: باید در مقابل تحریم های اقتصادی و هجمه های فرهنگی و دینی دشمن ایستادگی کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم باید فردا جوابگوی خون شهدا وشهیدان باشیم.

 

نماینده اداره آموزش و پرورش نیز در این جلسه با بیان اینکه باید علاوه برحضور دانش آموزان، از توان مردمی نیز در راهپیمایی 13 آبان استفاده کنیم، افزود: تا جایی که توان اجرایی داشته باشیم حضور دانش آموزان و همکاران در راهپیمایی 13 آبان را خواهیم داشت تا بتوانیم ادای دین نسبت به انقلاب کرده باشیم.

 

وی با بیان اینکه 270 مدرسه در شهرستان بیرجند فعالیت دارد، گفت: باید در کنار حضور دانش آموزان در مراسم استکبار ستیزی 13 آبان، حضور والدین دانش آموزان را نیز داشته باشیم.

 

احمدی نماینده فرمانداری بیرجند نیز با تسلیت فاجعه منا اظهارداشت: استکبارستیزی وشعار مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ما خواهد بود.

 

وی با اشاره به سخنان امام خامنه ای(حفظه الله) که فرمودند"مذاکره با امریکا ممنوع است" گفت: این وظیفه ما را روشن می کند که باید در مقابل استکبار جهانی بخصوص آمریکا چگونه باشیم.

 

احمدی با بیان اینکه باید به مزدوران زمان همانند گذشته ثابت کنیم که به فرموده امام خمینی(ره) آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

احمد سیف مسئول روابط عمومی صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: با توجه به شرایط حساس و فشارها و حیله گری های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، باید امسال نسبت با سالهای قبل شعار محوری انقلاب اسلامی که "مرگ بر امریکا است" بیش از گذشته نمایان شود.

 

نماینده شهرداری بیرجند نیز در این جلسه با انتقاد از بعضی دستگاههای اجرایی در آذین بندی مناسبتهای 13 آبان و 22بهمن اظهارداشت: متاسفانه در بعضی از ادارات خرج های برای مصارف مختلف انجام میشود ولی هزینه ای برای آذین بندی برای 13 ابان و 22 بهمن انجام نمی شود.

 

 

کد خبر 492593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha