ترجیح آخرت بر دنیا مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ترجیح آخرت بر دنیا مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران است، گفت: روحانیون با تبلیغ این اندیشه در عرصه ملی و بین المللی به جان استکبار هراس انداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان امروز (18 مهر) در مجمع قشر بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی اظهار کرد: کشورهای دنیا قدرت خود را با بزرگنمایی انرژی هسته‌ای، ائتلاف منطقه ای و بین المللی یا بزرگنمایی سرزمینی به رخ جهانیان می‌کشند.

 

وی افزود: اما مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران که آموزه‌های انقلاب در آن فراگیر شده ترجیح دادن آخرت بر دنیا است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه قشر روحانیت مبلغ و مروج ترجیح آخرت بر دنیا است، گفت: روحانیت با دغدغه آخرت، اندیشه‌ای را تبلیغ می‌کنند که بالاتر از همه مولفه های قدرت است و در عرصه ملی و بین المللی به جان استکبار هراس انداخته‌اند.

 

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به سخن شهید مطهری مبنی بر اینکه مملکتی که عشق، آرمان و حماسه ندارد هویت ندارد، عنوان کرد: پایه‌های هویتی جامعه را چه کسی باید تحکیم ببخشد و چه کسی باید حفظ کند.

 

وی ادامه داد: روحانیت صالح ترین گروه برای آفرینش عشق و حماسه و تدوین آرمان هستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن بدل سازی می‌کند، تصریح کرد: روحانیون و طلاب باید اصیل‌سازی کنند و امسال در آستانه ماه محرم انتظار ویژه از روحانیت این است که با منطق محکم و ارزشمند خود مسائل کشور را تبیین کنند.

 

حجت الاسلام لطفیان تقویت گفتمان بیداری اسلامی را موضوع بسیار مهمی دانست که همه باید به آن همت داشته باشند.

 

ترمیم ناهنجارهای و بنیان‌های فرو ریخته جامعه برعهده شبکه تبلغ است

وی ادامه داد: باید جامعه را برای سهیم شدن در رستاخیز اسلامی که می‌رود از بسیاری کشورها عبور کند، آماده کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد: ترمیم ناهنجارها و بنیان‌های فرو ریخته جامعه برعهده شبکه تبلیغ است.

 

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به اینکه باید در موضع‌گیری‌ها خطوط قرمز و انصاف رعایت شود، گفت: باید روحانیون در مجالس خود مسائل مهم سیاسی را بازگو کنند و استحکام خانواده و طلاق بسیار مهم است که باید تحلیل و به آن پرداخته شود.

 

وی یادآور شد: متاسفانه ضریب نفوذ طلاق در خراسان جنوبی وخیم است و به نسبت جمعیت دومین استان پرطلاق کشور هستیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه دهه اول محرم به نام امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده، افزود: باید روحانیون و مجموعه وابسته به آن برای ورود به این مهم مهیا شود و حضور عملیاتی در این عرصه داشته باشند.

 

عضویت ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی

حجت الاسلام محمد رضا توکلی، مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: تعداد زیادی از طلاب و روحانیون خواهر و برادر استان در پایگاههای بسیج محلات، دانش آموزی، ادارات به عنوان سرگروه و مربی در شجره طیبه صالحین همکاری می کنند.

 

وی با اشاره به وجود 30 پایگاه بسیج طلاب و روحانیون در خراسان جنوبی، گفت: در مجموع 2 هزار و 288 نفر از طلاب و روحانیون استان عضو سازمانی بسیج هستند.

 

حجت الاسلام توکلی با تاکید بسیاری از معضلات جامعه امروز به دست روحانیون حل می‌شود، افزود: یکی از مسائلی که باید به آن بیشتر بپردازیم گفتمان ولایت است.

 

باید روحانیون و طلاب در موضع‌گیری‌ها مقدم باشند

مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی یادآور شد: در فاجعه منا با یک سخنرانی هوشمندانه و مقتدارانه ولایت فقیه تمام نقشه‌ها و توطئه‌های آل سعود و دشمنان را نقش برآب شد.

 

وی با اشاره به اهمیت حضور طلاب در روستاهای مرزی، بیان کرد: وظیفه پرچمداران اسلام است که بخشی از وقت خود را به امام زمان عج الله تعالی شریف اختصاص دهند و در خدمت مردم محروم باشند.

 

حجت الاسلام توکلی تاکید کرد: روحانیون و طلاب باید در مناسبت‌ها از مردم و اصناف و دانشگاهیان عقب نمانند و در موضع‌گیری ها مقدم باشند.

 

 

کد خبر 492636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha