امر به معروف و نهی از منکر زیربنای تمامی فعالیت های جامعه است

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با اشاره به اهمیت احیای فریضه های الهی در جامعه گفت: ما می توانیم با احیای فریضه های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در راستای ارتقای معنوی جامعه گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی اصغر دهقانی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد امروز(20 مهر) در نشست خبری به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر از اول تا هفتم محرم است که باید این هفته به عنوان احیای این فریضه الهی شناخته شود.

وی افزود: امسال به عنوان سال حساس و سرنوشت ساز برای امر به معروف و نهی از منکر بود، زیرا حضرت آقا در خراسان رضوی مطالب راهبردی فرمودند و در این راستا نیز قانون تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را داشتیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر زیربنای تمامی فعالیت های جامعه است و سایر فرائض بر این اساس بقا پیدا می کند.

دهقانی تصریح کرد: خداوند و پیامبران و ائمه همگی آمران به معروف و ناهیان از منکر بودند و امروز نیز تمامی مردم نیز باید آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 8 قانون امر به معروف و نهی از منکر مردم می توانند به دستگاه های مختلف در راستای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت کنند و بایستی به صورت منصفانه در این راستا گام برداشت.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارد که سیاست و خط مشی های اساسی را تعیین کرده و با تبادل اطلاعات، آسیب شناسی، تعیین الگوی رفتاری، تدوین راهبرد آموزشی، حمایت ا آمران به معروف و نهی از منکر و غیره  فعالیت کند.

دهقانی افزود: ما در هفته امر به معروف و نهی از منکر برنامه هایی داریم که در قبل از این هفته و در حین هفته و پس از هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود و صحبت در خصوص آن در نمازجمعه، فضاسازی سطح شهر، همایش توجیهی وعاظ یزد و ارائه در این جهت، همایش شورای های امر به معروف و نهی از منکر در مدارس، طرح عیون خودرویی، مسئولین و رسانه از جمله این برنامه ها است.

دهقانی خاطرنشان کرد: انتشار ویژه نامه، راهپیمایی روز جمعه با عنوان تجدید میثاق با امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(علیه السلام) و برگزاری راهپیمایی همزمان با آن در شهرستان ها نیز از دیگر برنامه های ما است.

دهقانی با بیان اینکه طرح طلایه داران امربه معروف و نهی از منکر نیز بعد از همایش بزرگ طلایه داران امربه معروف و نهی از منکر برای اولین بار در یزد و دیگر استان ها اجرا می شود تصریح کرد: در همایشی که چهارشنبه 29 مهرماه در یزد برگزار می شود، بعد از شناسایی آمران به معروف و ناهیان از منکر، افراد را گزینش و بعد از آموزش به آن ها که تقریباً سه ماهی طول می کشد به آن ها کارت مشخص برای امربه معروف و نهی از منکر اهدا می کنیم.

وی در پایان بیان کرد: اساس تشکیل ستاد امر به معروف بسته به حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر است و در هر بخشی افراد شناسایی، آموزش و ساماندهی می شوند و قسمت اجرایی ما نیز در قالب این طرح است و با عنوان طلیه داران این طرح انجام می شود.

کد خبر 493226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha