حاج حسن علاوه بر نگاه به قرآن، بصیرت و نگرش قرآنی داشت

خبرگزاری شبستان: قاری بین المللی و پیشکسوت قرآنی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت قاری بین المللی کشورمان، حاج حسن دانش در حادثه منا گفت: حاج حسن علاوه بر نگاه به قرآن، بصیرت و نگرش قرآنی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، عباس سلیمی، قاری بین المللی و پیشکسوت قرآنی کشورمان شب گذشته (۱۹مهر) در مراسم بزرگداشت حاج حسن دانش، قاری بین المللی کشورمان از جانباختگان حادثه منا در محل امامزاده جعفر(علیه السلام) یزد، گفت: فاجعه منا که ریشه در بی لیاقتی، بی کفایتی و سرسپردگی آل سعود بود و وابستگی انها به استکبار از جمله آممریکا و اسرائیل دارد یکی از صفحات ننگین حکومت آل سعود است.

وی افزود: با دستوری که هیات دولت داد، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ماموریت پیدا کرده است تا مستندات این حادثه را جمع اوری کرده و قوه قضاییه یک شعبه مجزا را برای رسیدگی به شکایات خانواده های جانباختگان را پیگیری کند که امیدواریم در این راستا حق جانباختگانی که به صورت مظلومانه و با لبانی تشنه در حرم امن الهی جان خود را از دست دادند، پیگیری شود.

پیشکسوت قرآنی کشورمان تصریح کرد: وقتی پیامبر اکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در مقابل کعبه قرار گرفتند، بیان کردند یک مومن احترام حرمت او از خانه خدا و کعبه بالاتر است، اما متاسفانه آل سعود هزاران نفر از مسلمانان را به خاک و خون کشیده است که هر کدام از آنان به اندازه کعبه و بیش از بیت الله حرمت داشتند.

سلیمی تصریح کرد: حضرت امام حسین (علیه السلام) به دلیل حفظ حرمت حرم الهی از مکه به سمت کربلا آمدند تا فقط به خاطر اینکه در حرم امن الهی بی حرمتی نشود اما آل سعود مرتکب چنین جنایت بزرگی شده است که نابخشودنی است.

حاج حسن دانش گفت: من از سن 10 سالگی وی به او ارادت داشته و دارم و همواره در مسابقات قرآنی در محضر او بودم.

وی بیان کرد: در ادامه راه حاج حسن باید آویزه گوش شما باشد که حاج حسن دانش از آن قرآنیانی نبود که فقط به قرآن نگاه کند و آن را بخواند و حاج حسن از قرآنیانی بود که هم به قرآن نگاه می کرد و هم نگاه و نگرش و بصیرت قرآنی داشت و قرآن را به عنوان کتاب زندگی می شناخت و آن را کتاب گورستان و مجالس ختم نمی دانست.

سلیمی بیان کرد: روش و شیوه حاج حسن باید در جامعه قرآنی پایدار بماند.

وی ادامه داد: حاج حسن مرگ را نیستی و نابودی نمی دانست و کسی بود که می دانست مرگ مقوله عدمی نیست و مرگ در نگرش او به معنای فنا و نابودی نبود.

این قاری بین المللی کشورمان بیان کرد: حاج حسن دانش زندگی را به معنای حقیقی قرآن درک کرد و اگرچه با رفتن او داغ بر دل کشور، جامعه قرآنی و دو دختر معصوم او نهاده شد اما حیات طیبه را تجربه کرد و می توانیم در مورد او گفت که «سلام بر حسن دانش آن روز که دیده به جهان گشود و آن روز که مظلومانه به دیدار خدا شتافت و آن روز که در روز قیامت بزرگ شرفیاب می شود».

وی در پایان گفت: همه متولیان فرهنگی و قرآنی کشور در قبال طلاب علوم دینی و قاریان و حافظان قران و مفسرین قرآن مسئول هستند.

کد خبر 493046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha