مسابقات بین المللی قرآن تبلیغ عملی اخوت در نظام اسلامی است

حجت الاسلام محمدی با اشاره به تبادل اطلاعات و تعامل شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن بدون تعصبات مذهبی، این رقابت ها را تبلیغ عملی علیه شبهه افکنی دشمن و موید اخوت در نظام اسلامی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه درباره بهره برداری از فضای مسابقات بین المللی قرآن به منظور اوج بخشیدن به موج بیداری اسلامی به خبرنگار شبستان گفت: این رقابت ها و تجمیع نخبگان قرآنی از کشورهای اسلامی و غیراسلامی به وی‍ژه کشورهایی که درگیر این موج بیداری همچون مصر، تونس و یمن، نشان می دهد که این کشورها با لبیک گفتن به دعوت ایران چه ارزش و جایگاهی برای این مسابقات قائل هستند.

 

وی انعکاس این مسابقات در شبکه های رسانه ای خارج از کشور را امتیاز دیگر برای بیداری هرچه بیشتر جهان اسلام دانست و اظهار کرد: انعکاس در شبکه های الکوثر، المنار و العالم و نیز درگیر شدن سایر دستگاه های قرآنی نظام با برنامه های این مسابقات، کمکی است به ترویج و تبلیغ بیداری اسلامی.

 

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: پخش بیانات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید که به بیداری اسلامی الهام گرفته از قرآن اشاره دارند، دیگر اقدامی است که می توان از طریق آنها به این موج شتاب و اثرگذاری بیشتری بخشید.

 

نماینده ولی فقیه با اشاره به اثرگذاری فعالیت های قرآنی نظام بر روند بیداری اسلامی بیان کرد: عمل کردن به دستورات و آموزه های قرآن به ویژه آیات مرتبط همچون عدم پذیرش ظلم و ستم، جهاد برای پیروزی و نفی سلطه و سلطه گر در این عرصه بسیار موثر است، چراکه این ادبیات در جهان شکل گرفته و عده ای همچون آمریکا و اسرائیل سلطه گر و عدهای همچون برخی سران عرب سلطه پذیر هستند.

 

وی ادامه داد: منشاء عزت و سربلندی نیز در آیات الهی تصریح شده و بنابراین تصریح عزت از آن کسانی است که تابع حکم الهی و دستورات قرآنی باشند.

 

حجت الاسلام محمدی درباره بسترسازی رقابت های قرآنی ایران بر تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: این مسابقات در تعامل پیروان مذاهب مختلف اسلامی اثرگذار است، چراکه در میان 96 شرکت کننده تعدادی شیعه و تعدادی سنی هستند که به دور از تعصبات مذهبی با یکدیگر به بحث و تبادل اطلاعات می پردازند.

 

وی خاطرنشان کرد: ارتباط این افراد بدون دغدغه، اختلاف و تعصبات مذهبی است و کمک می کند به وحدت هرچه بیشتر، همدلی و هماهنگی این افراد و از بین بردن دیدگاه های منفی نسبت به جمهوری اسلامی در حالی که با حضور می توانند دریابند احترام و اخوت درون نظام را و این تبلیغی عملی است.

 

پایان پیام/

کد خبر 49335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha