برگزاری مسابقات قرآن از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی

وزیر اطلاعات برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: جوانان باالگو گرفتن از انقلاب اسلامی نقش کلیدی را در بیداری اسلامی ایفا می‌‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات شب گذشته به عنوان میهمان افتخاری بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم بود و در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی امروز الگو و سرمشق حرکت‌های بیداری جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ملت‌‌های دنیای اسلام درس می‌دهد گفت: در بیداری اسلامی که اکنون در کشور‌های اسلامی شکل گرفته نقش عمده و کلیدی را جوانان ایفا می‌کنند و این بیداری توسط نسل جوانی که هوشیار شده و از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته شکل می‌گیرد.

وزیر اطلاعات همچنین با ارزیابی از کیفیت برگزاری این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد:‌ آنچه ما امروز از حضور شرکت کنندگان کشورهای اروپایی و عربی دیدیم خوب بود و حضور بیش از 60 کشور یک موفقیت خوب و افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است که فکر نمی‌کنم در هیچ کشوری مسابقات در این سطح برگزار شود و مسئولان نظام این گونه سرمایه‌گذاری داشته باشند.

مصلحی اظهار امیدواری کرد برگزاری این مسابقات در ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی در کشور نقش خوبی داشته باشد.


پایان پیام/

 

کد خبر 49398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha