دفاع مقدس وجوه پنهان زیادی دارد/پردازش کم نقش خانواده در دفاع مقدس

خبرگزاری شبستان: مومنی شریف معتقد است به نقش اقشار مختلف همچون خلبانان، نیروی دریایی، هوانیروز و روحانیون در دوران دفاع مقدس کم پرداخته شده است.

محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری به بهانه انتشار 121 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری به همت مراکز استانی حوزه هنری در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه در قالب کتاب و فیلم به دفاع مقدس پرداختیم، به خبرنگار شبستان گفت: در حوزه دفاع مقدس نسبت به گونه های دیگر در رسانه کتاب موفق تر بودیم و بیشتر پرداختیم ولی واقعیت این است که فاصله مان با آنچه اتفاق افتاده است، خیلی زیاد است.

 

مومنی شریف با بیان اینکه در مجموع حدودا 10 هزار جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس چاپ شده است، اظهار داشت: این آثار اعم از کارهای تحلیلی، خاطرات، شعر و ادبیات است اما واقعیت این است که اگر به نسبت رزمندگانی که در جنگ حضور داشتند و اتفاقاتی که در آن هشت سال افتاده است و حداقل به نسبت شهدا حساب کنیم، می بینیم فاصله مان خیلی زیاد است و بیشتر باید کار کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم برنامه هایی همچون رونمایی از کتاب های دفاع مقدس باعث شود که به این امر مهم بیشتر اهتمام داشته باشیم.

 

رییس حوزه هنری در پاسخ به این سوال که به کدام یک از ابعاد دفاع مقدس خوب پرداخته شده و کدام یک از ابعاد مغفول مانده است به شبستان گفت: خوشبختانه در سال های اخیر در بخش خاطرات و عمدتا سرگذشت نامه ها در حوزه دفاع مقدس خوب پرداخته شده است و مردم هم استقبال خوبی کرده اند.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر پرتیراژترین و پرفروش ترین کتب کشور و شاید بتوان گفت کتب تاریخ کل کشور در بخش خاطرات و سرگذشت نامه ها در حوزه دفاع مقدس است که این یک اتفاق بسیار مبارک است و امیدواریم که بتوانیم قدردان استقبال مردم در این حوزه باشیم.

 

مومنی شریف با بیان اینکه ناگفته های خیلی زیادی در دفاع مقدس است، عنوان کرد: دفاع مقدس وجوه پنهان خیلی زیادی دارد. گاهی به شخصیت جدیدی می خوریم و چیزهایی می شنویم که می بینیم چقدر غفلت داریم.

 

رییس حوزه هنری با اشاره به اینکه در حوزه تحولات مردم و رزمندگان کمتر کار کردیم، بیان کرد: در مباحث مربوط به حالات روحی رزمندگان کم کاری شده است و به خصوص در دو دهه اخیر نسبت به این مباحث در حوزه دفاع مقدس کم لطفی شده است. در زمان جنگ به هر حال حالات روحی رزمندگان برای همه مردم مشهود بود. در آن دوران حالات روحانی و عشق ورزی رزمندگان مشهود بود و جا دارد که ما الان به این مباحث بپردازیم.

 

وی با بیان اینکه کم کاری هایمان در مورد دفاع مقدس خیلی خیلی بیشتر از کارهایی است که انجام شده، تصریح کرد: نسبت به حوزه خانواده در دفاع مقدس کم کار شده است. نسبت به حضور اقشار مختلف همچون خلبانان، نیروی دریایی، هوانیروز و روحانیون  در جنگ کم کار شده است.

 

مومنی شریف در مورد نقش زنان در دفاع مقدس عنوان کرد: حضور زنان و پشتیبانی آنها در طول دوران دفاع مقدس بسیار زیاد و کاملا مشهود بود. متاسفانه چون در این زمینه غفلت و کم کاری شده بود، وقتی اندک کارهایی بیرون آمد استقبال شد.

 

وی اظهار داشت: در جنگ همه مردم حضور داشتند و جنگ ما یک دفاع مردمی بود و متعلق به قشر خاصی نبود. رزمندگان در خط مقدم به دفاع از میهن اسلامی پرداخته بودند و همه خانواده ایرانیان به سهم و وسع خود از کشورشان دفاع کردند و در جنگ نقش داشتند.

 

 

کد خبر 494342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha