استغفار ماه شعبان کلید ورود به ضیافت الهی است

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، با بیان اینکه دو ماه رجب و شعبان مقدمه ماه مبارک رمضان است، استغفار ماه شعبان را کلید ورود به ضیافت الهی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، محمد فوقی، مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، شب گذشته (12 تیر) در بین نمازگزاران کانون فرهنگی و هنری شهید صفری مسجد امام حسن مجتبی (ع) قائمشهر، ماه شعبان را حلقه واسطه فیض بین دو ماه رجب و رمضان دانست و گفت: رحمت و برکت الهی در ماه شعبان بر بندگان و اهل ایمان بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه خداوند در برخی زمان‌ها، فضل و برکت بیشتری را نسبت به ماه‌های دیگر سال بر بندگان نازل می‌کند، افزود: ماه شعبان از سوی خداوند متعال تکریم و بر استغفار و تضرع بسیار در آن تأکید شده است.

 

فوقی خاطرنشان کرد: ماه شعبان بهترین فرصت برای بندگان گنهکار و معصیت‌کار است که با توبه و راز و نیاز و توجه به خداوند متعال، تطهیر نفس پیدا کرده، تزکیه باطن کنند و خود را برای ماه مبارک رمضان که اوج رحمت و برکت الهی است، آماده سازند.

 

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه ماه شعبان، ماه پیامبر اکرم‌(ص) نامیده شده است، از آن حضرت به عنوان واسطه خداوند و انسان‌ها نام برد و تصریح کرد: پیامبر اکرم‌(ص) در حالی که یکی از بندگان است، واسطه فیض هم هست؛ از این‌رو ماه شعبان ماه پیامبر نامیده شده که پیامبر اکرم‌(ص) مردم را به حضور در محضر خدا دعوت کرده است.

 

وی به ارتباط سه ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان با هم اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان، ماه تکلیف به روزه‌داری و آمادگی برای کسب رحمت الهی و دو ماه رجب و شعبان، زمینه‌ساز حضور در این ماه معظم است.

 

فوقی با بیان اینکه استغفار از دیگر اعمال ماه مبارک شعبان است، اظهار کرد: امام رضا‌(ع) فرمودند که اگر کسی در ماه شعبان 70 مرتبه استغفار کند و بگوید استغفرالله و اسأله التوبه، از هفتاد هزار استغفار در ماه‌های دیگر بهتر است.

 

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به نیمه شعبان، شب ولادت حضرت حجت‌(عج)، گفت: براساس برخی روایات، شب نیمه شعبان کمتر از شب قدر نیست؛ شب بسیار مبارکی است که از آداب آن زیارت امام حسین‌(ع) است.

 

وی همچنین به ارتباط سه ماه رجب، شعبان و رمضان اشاره کرد و با بیان اینکه دو ماه رجب و شعبان مقدمه ماه مبارک رمضان است، افزود: استغفار در دو ماه رجب و شعبان، کلید ورود به ضیافت الهی است.

 

فوقی با بیان اینکه پیامبر اکرم‌(ص) فرموند «شعبان ماه من است، خداوند رحمت کند کسی که مرا در این ماه یاری رساند»، تصریح کرد: یاری کردن دین پیامبر اکرم‌(ص)، وظیفه هر مسلمانی است که برای تحقق این مهم، اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران اهتمام مضاعفی دارند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 49453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha