رسانه های جمعی سفرای امروزی پیامبر در دعوت به اسلام و ترویج قرآن

رسانه های جمعی به چشم ارث پدری گروه خاص نگریسته نشوند، بلکه باید فعالان قرآنی را که بدون هیچ چشمداشت به این عرصه قدم گذاشته اند، حداقل از کانال رسانه ها به مردم شناسانده شوند.

خبرگزاری شبستان: شاید در سال های اخیر آنچه بیش از هر چیز فعالان در ساحت مقدس قرآن را ناراضی و آنها را گلایه مند کرده، نداشتن محلی از اعراب در رسانه های کشور به عنوان تریبون نظام در انعکاس فعالیت های اثرگذار است.
امری که هرچند وقت یک بار و در لابه لای گفتگوهای متنوع اشاره ای به آن می شود، که چرا در نظام اسلامی با سنگ بنای اصلی اسلام و قرآن نباید به فعالان قرآنی که بی هیچ چشمداشت مادی پا به عرصه گذاشته و به رضای حق و پیاده کردن مفاهیم والای وحی در جامعه می اندیشند، حداقل از دریچه رسانه های جمعی توجه شده و مسیر تعامل آنها با مردم فراهم شود، حقی که برای دیگر اقشار همچون ارث پدری تلقی می شود!
البته در این میان هستند رسانه هایی که با تخلص دینی قرآنی سعی می کنند در بازار داغ رسانه ای که شاید نیازی به قرآن و اهالی آن احساس نمی شود، تلاشی کنند، شاید بتوانند در مسیر بی پایان مهجوریت قرآن گام هایی هرچند کوچک بردارند.
اما در این میان فعالیت ها و رخدادهایی عظیم بروز و ظهور دارد که نمی توان بی اعتنایی عامدانه یا ناخودآگاه رسانه ها نسبت به آنها را تحمل کرد، همچون مسابقات بین المللی قرآن که تریبونی است برای تبلیغ وحدت ذیل پرچم اسلام فارغ از تعصبات مذهبی و یا نمایشگاه بین المللی قرآن که دستاوردهای نظام در این عرصه را به نمایش می گذارد.
این دغدغه ای است جدی که بارها و بارها به گوش مسئولان به ویژه در رسانه ملی رسانده شده شاید چاره ای بیندیشند که سفیران الهی هم در کنار مدل های لباس و ... در قاب تلویزیون یا حتی کمتر از آن در صفحات وب و روزنامه ها جایی بیابند.
اما...نمی دانیم خوشحال باشیم یا شگفت زده! چراکه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن که البته با بی مهری مسئولان مواجه شده و در طول 5 روز برگزاری شاهد حضور سران کشوری در میان نمایندگان کشورهای مختلف اسلامی نبوده است با حضور حداکثری رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و فعال در فضای مجازی همراه شده است.
به گونه که علاوه بر اسقرار استدیوهای پخش زنده تلویزیونی این رقابت ها و مصاحبه با شرکت کنندگان از کشورهای مختلف اسلامی، غرفه های رادیویی و رسانه های مکتوب نیز در محل برگزاری یعنی لابی سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی حضوری پررنگ دارند و لحظه ای اجازه نمی دهند که نمایندگان کشورهای شرکت کننده بیاسایند و دائما در حال گفت و گو با چهره های مختلف قرآنی هستند.

از ورودی سالن که عبور کنیم امسال فضایی بزرگ و به دور از هیاهوی رقابت ها به خبرگزاری ها و صداوسیما اختصاص داده شده است تا با خیال آسوده میهمانان مدنظر خود را به غرفه خود دعوت کرده و سوالات مدنظر را با آنها مطرح کنند و این توفیقی است هرچند کوچک و با تاخیر، اما امید است دروازه ای باشد برای ورود به عرصه وسیع و اثرگذار اطلاع رسانی قرآنی آن هم از مسابقاتی که به نوعی آبروی نظام است.

به نظر می رسد مسئولان باید بدانند همان گونه که رسول خدا (ص) در صدر اسلام صحابه را با اسبان تیزرو برای دعوت سران شرک و کفر رهسپار مناطق مختلف می کردند، امروز که به مدد اختراعات بشری مشکلات مرتفع و اطلاع رسانی با فشردن دکمه ای کوچک امکا نپذیر است باید حداکثر استفاده را برای فراگیر کردن نهضت قرآن در جهان کرد.

چراکه امروز دشمن دیگر به جنگ سخت نمی اندیشد و وجهه همت خود را به میدان نبرد نرم کشانده است و فهمیده تا زمانی که آموزه های قرآن ملکه ذهن هر مسلمان آزاده است، نمی تواند به اهداف خود برسد، از این رو باید کوشید که مصحف شریف و آموزه های انسان ساز آن به کلاس ها و کتب محدود نشود بلکه از قاب رسانه ها که در دهکده جهانی امروز کوچکترین خبر با سرعت نور را به دورترین نقاط کره خاکی منتقل می کنند، استفاده کرد و چهره های قرآنی را به مردم شناساند.

شایان ذکر است، خبرگزاری های شبستان، ایکنا، فارس و ایسنا، باشگاه خبرنگاران جوان، رادیو گفتگو، قرآن و ایران و شبکه های قرآن و معارف، سوم سیما و شبکه های جهانی العالم و الکوثر در پوشش دهی اخبار مربوط به بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن حضوری اثرگذار و فعال دارند.


پایان پیام/

 


 

کد خبر 49552

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha