تعیین خط مشی فعالیت های قرآنی توسط رهبری هدف شرفیابی به محضر ایشان است

مدیر روابط عمومی سازمان اوقاف با اعلام تلاوت قرآن توسط نفرات برگزیده مسابقات بین المللی در محضر رهبر انقلاب، تعیین خط مشی فعالیت ها را هدف شرفیابی به محضر ایشان معرفی کرد.

حسن ربیعی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام دیدار شرکت کنندگان در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با رهبر معظم انقلاب به خبرنگار شبستان گفت: این دیدار تشویق ویژه برای متولیان و شرکت کنندگان در این رقابت ها است و سازمان اوقاف این دیدار را سرلوحه و مهمترین برنامه مسابقات بین المللی قرآن قرار داده است. 

وی این دیدار را هدایتگر جامعه قرآنی برای حرکت در مسیر صحیح دانست و اظهار کرد: ایشان رهنمودهای جهت بخش خود را برای تعیین مسیر آینده تبیین کرده و اولویت های کار در این عرصه را مشخص می کنند تا فعالان این عرصه بدانند که چه فعالیتی اعم از تدبر، حفظ و قرائت برای آنها در شرایط روز جامعه موثرتر است. 

ربیعی درباره برنامه های تدارک دیده شده برای این دیدار تصریح کرد: همچون سال های گذشته در سوم شعبان، همزمان با میلاد باسعادت سالار شهیدان عالم و با حضور قاطبه جامعه قرآنی کشور در کنار متولیان، داوران و شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی برگزار می شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: سهمیه ای خاص برای فعالان قرآنی در نظر گرفته شده که در کنار شرکت کنندگان در رقابت ها شامل 53 قاری و 43 حافظ، استادان پیشکسوت و نخبگان این عرصه به محضر رهبری شرفیاب می شوند. 

وی ادامه داد: تلاوت قرآن توسط یکی از اعضای هیئت داوری که پیش بینی می شود امسال این مهم را عبدالفتاح طاروطی، داور مصری انجام دهد، در کنار تلاوت آیات وحی توسط نفرات نخست این رقابت ها و ارائه گزارش به محضر رهبر انقلاب توسط سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان رییس شورای عالی مسابقات بین المللی از مهمترین برنامه های تدارک دیده شده برای این دیدار است. 

ربیعی از برگزاری نشست صمیمی مسئولان برگزاری مسابقات بین المللی با داوران و شرکت کنندگان در این رقابت ها خبرداد و عنوان کرد: این نشست به ابتکار نماینده ولی فقیه و به منظور استفاده از نظارت کارشناسانه نخبگان قرآنی جهان اسلام به مدت دو سال است که پس از دیدار با رهبری برگزار می شود.

وی استفاده از نظرات کارشناسانه نخبگان جهان اسلام را مهمترین هدف برگزاری این نشست دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات در دو بخش از پیشنهاداتی است که شرکت کنندگان سال گذشته به منظور ارتقای کیفی رقابت ها آن را به مسئولان برگزاری ارائه کرده اند.

پایان پیام/

کد خبر 49618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha