قرآن تنها نسخه شفابخش بشریت

رییس ستاد عالی بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم این معجزه پیامبر را عامل اصلی بیداری کشورهای مسلمان دانست و گفت: قرآن تنها نسخه شفابخش بشر در جامعه امروز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه درمراسم اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با قدردانی از همه کسانی که در برپایی این رویداد مهم دینی و قرآنی، سازمان اوقاف را یاری رساندند گفت: 45 حافظ ، 51 قاری، با قضاوت 8 داور خارجی، 5 داور ایرانی، 2 نفر ناظر و 2 استاد راهنما بزرگترین رقابت بین المللی جهان اسلام را از شب مبعث پیامبر اکرم تا شب میلاد و مبارک مسعود سالار شهیدان حضرت سیدالشهداء رقم زدند.
حجت الاسلام محمدی با اشاره به آیه « یا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَتْکُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ شِفاءٌ لِما فِی الصُّدُورِ وَ هُدىً وَ رَحْمَةً لِلْمُؤْمِنِینَ» گفت: 14 قرن پیش قرآن کریم همه بشر را مورد خطاب قرار داد و فرمود: ای مردم دنیا حقیقتاً از جانب خداوند برای شما موعظه ای آمد و آن شفای دردهایی است که در سینه هاست و همان هدایت و رحمت است از برای مومنین این آیه راه نجات همه بشر را الهام و تبعیت از قرآن دانسته است.


نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: قرآن کریم تنها نسخه شفابخش بشریت است. پیامبر در مورد این نسخه شفابخش فرمودند: قرآن شفایی سودمند و دارویی مبارک است که می تواند بشریت را نجات دهد. انشاء الله قدر و منزلت این نسخه شفابخش را بدانیم نسخه ای که آثار آن در جهان اسلام امروز قابل مشاهده است و موجب بیداری کشورهای اسلامی شده است.
رییس ستاد عالی بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: امام 30سال پیش در وصیت نامه خود این جمله را بیان کرد که کدام افتخار بالاتر از این است که آمریکا با ساز و برگ جنگی و ثروت های بی پایان و در دست داشتن رسانه های عمومی در مقابل ملت غیور ایران آنچنان درماندو رسوا شد که نمی دانست به چه کسی متوسل شود و این مهم به مدد امدادهای غیبی صاحب الزمان (عج) محقق شد و ملت ها را بیدار کرد و از ظلمات ستمشاهی به نور اسلام هدایت نمود.


وی در ادامه به تشریح برنامه های جنبی بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن پرداخت و گفت: بخش پژوهش و مقاله نویسی از دو ماه قبل با محورهای علل عقب ماندگی امت های اسلامی ، کار و تلاش و از منظر قرآن ، شناخت فتنه از منظر قرآن فعالیت خود را آغاز کرد و در پایان 521 مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه این بخش از مسابقات ارسال شد که به 15 رتبه برتر جوایزی در مراسمی جداگانه اهدا شد.
حجت الاسلام محمدی با اشاره به برگزاری دومین دوره همایش بانوان فعال قرآن پژوه گفت: تجلیل از 25 بانوی فعال در عرصه قرآنی ، برگزاری کارگاه آموزشی در حاشیه مسابقات ، برگزاری جلسات آسیب شناسی قرائت و حفظ با مربیگری اساتید داخلی و خارجی ویژه 1200 نفر ، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات قرآنی، برپایی غرفه حجاب و عفاف و پاسخگویی به شبهات قرآنی، برگزاری 25 محفل انس با قرآن با حضور قاریان ایرانی در استان تهران و البرز و بازدید از مراکز علمی و فرهنگی چون حسینیه جماران، زیارت مرقد امام خمینی (ره) و بازدید از موزه دفاع مقدس از مهمترین برنامه های جنبی این دوره از مسابقات بود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 49623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha