شعبان، ماه تزکیه و تخلیه است

آیت الله شیخ محمد ناصری، از اساتید حوزه علمیه اصفهان در جمع نمازگزاران مسجد کمر زرین اصفهان در جلسه اخلاق خود گفت: شعبان، ماه تزکیه و تخلیه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله شیخ محمد ناصری، از اساتید حوزه علمیه اصفهان شامگاه" 13تیر" در جلسه اخلاق خود در مسجد کمر زرین اصفهان به وصف فضائل ماه شعبان پرداخت و گفت: شعبان ماه بسیار با عظمت و ماه تزکیه و تخلیه است.


آیت الله ناصری تصریح کرد: خدا به احترام این ماه توبه تائبین را می پذیرد و سیئات او را به حسنه تبدیل می کند به شرط اینکه توبه، توبه ای حقیقی باشد.


وی به سخنی از نبی اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم فرموده اند:" ماه شعبان ماه من است و خداوند رحمت کند کسی را که در این ماه به من یاری رساند."


این استاد حوزه علمیه اصفهان، در ادامه افزود: یاری رسول خدا(ص) جز با اطاعت و فرمانبری از خدا و بندگی پروردگار حاصل نمی شود.


آیت الله ناصری، جایگاه بندگی خدا را بالاتر از جایگاه پیامبری دانست و اذعان داشت: پیامبر عظیم الشأن اسلام با آن همه عظمت در تشهد نماز خود ابتدا به بندگی و سپس به رسولی محمد(ص) شهادت می دهد که این خود گواهی بر بالا بودن درجه بندگی است.


وی خاطر نشان کرد: ماه شعبان که شهر النبی(ص) است، به واسطه میلاد امام زمان(عج)، ماه ولایت نیز هست لذا خداوند به احترام این بزرگواران و ائمه معصومینی که در این ماه متولد شده اند، رحمت خود را برای دوستان اهل بیت(ع) جاری کرده است.


این استاد حوزه علمیه اصفهان، ماه شعبان را بهترین فرصت برای جبران گناهان گذشته دانست و اذعان داشت: حیف است که این ماه بگذرد و نتوانیم پرونده گناهان گذشته خود را محو کنیم.


آیت الله ناصری اظهار داشت: در ماه شعبان کسی متولد شده است که انتقام همه ظلم ها از زمان حضرت آدم تا زمان ظهور را می گیرد و عدالت واقعی را در سراسر دنیا حاکم می کند از این رو در طول خلقت مانند او آفریده نشده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 49636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha